شهردار تهران از ساخت دو بزرگراه و یک آزاد راه در تهران خبر داد و درباره جزییات آن توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در نشست خبری خود در روز دوشنبه ، یازدهم اردیبهشت  در پاسخ به اولین سوال خبرنگاری در خصوص سرانجام بزرگراه سازی در تهران، گفت: ما تهران را به سمت شهری انسان محور از طریق مناسب سازی مسیرها که تردد کمتر باشد، پیش می‌بریم و در نظر داریم با توسعه هوشمندسازی سفرها را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه امروز در تهران دو بزرگراه و یک آزادراه در حال ساخت است، گفت: بزرگراه شهید شوشتری از بزرگراه رستگار تا یاسینی تکمیل کننده رینگ شرقی تهران است و بال غربی بزرگراه یادگار امام نیز در تفاهمی که با وزارت دفاع و ارتش صورت گرفت عملیات اجرایی آن آغاز شده و در یک مدت زمان مشخص به بهره برداری می‌رسد و همچنین پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ نیز فاز اول آن در سال جاری افتتاح می‌شود.

مدیریت شهری دوره قبل روی پروژه ها خاک ریخته بود | می گفتند باید تهران را گران کنیم | افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده

شهردار تهران افزود: بر اساس مبالغ سال گذشته تکمیل بزرگراه شوشتری به ۶۰۰۰ میلیارد تومان، یادگار امام به ۲۵۰۰ میلیارد تومان و تکمیل بزرگراه شهید بروجردی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان احتیاج دارد که احتمالا این اعداد افزایش می‌یابد.

اوافزود: ساخت تونل شهید متوسلیان نیز در حال برگزاری مناقصات است اما دقت داشته باشید که تکمیل تونل شهید متوسلیان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و همچنین آغاز مطالعات رینگ شمالی تهران شروع شده است.

امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در تهران خواهیم داشت

شهردار تهران در ادامه به سوال خبرنگار دیگری درباره میزان آسفالت ریزی در تهران گفت: تهران سالانه به بیش از ۱۱ میلیون متر مربع آسفالت احتیاج دارد که حداقل بتوانیم ۱۰ درصد آسفالت معابر را بازسازی کنیم،چنین ظرفیتی در تهران وجود نداشت، اما سعی کردیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم به گونه‌ای که دو کارخانه جدید آسفالت در تهران راه اندازی شد و در نظر داریم امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به صورت حداقلی در نیمه اول سال آسفالت ریزی در معابر داشته باشیم.

نوسازی آسفالت ۱۲ بزرگراه در تهران

وی افزود: در شش ماه اول امسال آسفالت ۱۲ بزرگراه انجام می‌شود، اما در نظر داریم دو سوم آسفالت‌های تولیدی را در سطح معابر درجه ۲ و ۳ و کوچه‌ها استفاده کنیم و دقت داشته باشید که هم کیفیت و هم شرایط آسفالت تغییر کرده است.

کد خبر 757324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha