پوستر و نشان جایزه البرز طی مراسمی با حضور حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز و منتخبین جایزه البرز در سال‌های گذشته همچنین اصحاب رسانه رو نمایی شد.

جایزه البرز

همشهری آنلاین - زکیه سعیدی: مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در این مراسم با اشاره به فعالیت بنیاد البرز گفت: بنیاد فرهنگی البرز در سال ١٣٤٢ توسط زنده‌یاد حسینعلی البرز با هدف حمایت از نخبگان علمی کشور و با وقف تمامی ااموال ایشان تاسیس شد. این بنیاد در طول عمر ٦٠ ساله خود چندین هزار نفر از نخبگان کشور را شناسایی کرده و با اعطای وام و جایزه البرز از آنها حمایت کرده است.

ارشدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بنیاد فرهنگی البرز در طول شش دهه فعالیت خود از ٦ هزار نخبه علمی کشور تجلیل کرده است، گفت: مرحوم البرز علاوه‌براینکه یک نخبه و کارآفرین اقتصادی بود از کنشگران اقتصادی ایران هم است،او با نبوغ ذاتی خود به جایگاهی رسید که اموال خود را وقف علم و دانش کند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز درباره ویژگی‌های اعطای جایزه البرز اظهار داشت:کاهش آلام بشر، اعتلای نام ایران در جامعه جهانی، ارتقای زندگی و رفاه انسانی سه ویژگی برای اعطای جایزه البرز به نخبگان است. دانشجویان، دانش آموزان، طلاب مخترعان و دانشمندان همچنین همه افراد ایرانی در داخل و خارج کشور که در راستای اعطای فرهنگ علمی کشور تلاش می کنند می توانند از جایزه البرز بهره مند شوند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در ادامه این مراسم اظهار داشت: دو بخش دانشمند جوان و فناور برتر از بخش‌هابی است که در این دوره از جایزه البرز اضافه شده است. افراد زیر ٤٠ سال می‌توانند در بخش دانشمند برتر سال، جایزه البرز شرکت کنند.

ارشدی با بیان اینکه جایزه البرز تا کنون به بیش از ٣ هزار دانشجو وام اعطاء کرده و ٤٦٥٠ نفر هم توانسته‌اند جایزه دریافت کنند افزود: جایزه البرز هیچ گونه وابستگی مالی به دولت و نهادهای مختلف ندارد ، این جایزه یک نوبل ایرانی است که صرفا در مسیر توسعه علم اهدا می‌شود و هیچ هزینه ای برای شرکت کنندگان ندارد. امسال در بخش نخبگان بیش از ٦ میلیارد تومان جایزه نقدی به منتخبان جایزه البرز اهدا می‌شود که این هدایا نسبت به سال گذشته ٦٠ درصد افزایش داشته است. 

 در ادامه این مراسم یکی از منتخبان جایزه البرز در سال ٥٦ با اشاره به نقش بنیاد فرهنگی البرز در کمک به ارتقاء نخبگان گفت: سال ١٣٥٦ که بنده دانشجوی کارشناسی ارشد در شهر تبریز بودم ، وضعیت علمی کشور به گونه‌ای بود که تمامی اساتید ما به جزء یک استاد خارجی بودند، فردی مانند مرحوم البرز که در چنین فضایی طرح بزرگی مانند جایزه البرز را پایه‌گذاری می‌کند قطعا انسان بزرگی است.

او در ادامه افزود: به برکت جایزه البرز هزان نخبه علمی و دانشمند در کشور تربیت شده‌اند و این نشان از توانمندی بنیاد البرز دارد.

کد خبر 757733

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha