به گزارش همشهری آنلاین، براساس این طرح، اینفلوئنسرهای فرانسوی موظف میشوند تا میان تصاویر یا ویدئوهای تبلیغاتی خود از برچسبهایی استفاده کنند که نشان بدهد آن پست تبلیغاتی است و استفاده از عبارت تبلیغ در توضیح پستها کافی نیست.
اینفلوئنسرها درصورت استفاده از فیلترِ زیبایی شبکههای اجتماعی یا فتوشاپ در تصاویرشان باید این موضوع را اعلام کنند؛ بهطوریکه در خود عکس یا ویدیو قابل مشاهده باشد. پارلمان فرانسه با این کار میخواهد از کاربران شبکههای اجتماعی در برابر مشکلات روانی مانند افسردگی محافظت کند.
همچنین این لایحه تبلیغ جراحی زیبایی، محصولات و خدمات مالی (از جمله ارزهای دیجیتال) و محصولات تقلبی را برای اینفلوئنسرها ممنوع کرده است.
اینفلوئنسرها حتی درصورت تبلیغ سایتهای شرطبندی باید یک بنر اطلاعاتی در مورد خطرات آن در تبلیغ اضافه کنند.
هرکسی هم که این قوانین را رعایت نکند با جریمههایی مانند بستهشدن حساب کاربری و ۶ ماه زندان مواجه شده و تا ۳۰۰ هزار یورو هم جریمه میشود.
منبع: ژئوپلیتیک رسانه
نظر شما