چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

یک واحد نظامی اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که یک تیپ پیاده را روسی را از منطقه خط مقدم در نزدیکی باخموت عقب رانده است و این اعلام توصیف رئیس ارتش خصوصی واگنر روسیه را درباره گریز نیروهای روسی از این منطقه تایید می‌کند.

Bakhmut

مسکو هنوز درباره گزارش‌ها درباره اینکه تپپ مستقل تفنگ موتوری هفتادودوم مواضعش در حومه جنوب غربی باخموت را رها کرده است، اظهارنظری نکرده است.

هر تیپ ارتش روسیه به طور معمول از چند هزار نیرو تشکیل می‌شود. شهر باخموت در شرق اوکراین هدف اولیه حمله زمستانی گسترده مسکو و صحنه خونین‌ترین پیکارهای زمینی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم بود.

یرگنی پریگوژین رئیس ارتش خصوصی روسی واگنر که به طور مکرر نیروهای مسلح منظم روسیه را به عدم حمایت کافی از نیروهایش که نبرد در باخموت را پیش می‌بردند، متهم کرده است روز سه‌شنبه گفت که این تیپ روسی مواضعش را رها کرده است.

پریگوژین گفت: «ارتش ما در حال گریز است. تیپ هفتادودوم امروز صبح سه کیلومتر مربع از منطقه را واگذار کرده است، جایی که من برای تصرفش حدود ۵۰۰ مرد را از دست دادم.»

تیپ مستقل تهاجمی سوم اوکراین در بیانیه‌ای در سه‌شنبه  اعلام کرد:‌ «این خبری رسمی است. گزارش پریگوژین درباره گریز تیپ مستقل تفنگ موتوری هفتادودوم از نزدیکی شهر باخموت  و ۵۰۰ جنازه روسی به جای مانده حقیقی است.»

این واحد اوکراینی که سال پیش از «گردان آزوف»، یک گروه ملی‌گرای افراطی اوکراینی تشکیل شد، ویدئویی از یکی از بنیانگذاران گردان آزوف، آندری بلتسکی را دوباره منتشر کرد که گفته بود نیروهایش تیپ روسی را «شکست داده‌اند.»

فرماندهی نظامی شرقی اوکراین نیز اعلام کرد که تیپ روسی نامبرده‌شده به شدت آسیب دیده است، هر چند که روسیه همچنان به شدت در تلاش است که بقیه این شهر را در تصرف نگهدارد.

سرهیی چرواتی، سخنگومی فرماندهی نظامی شرقی اوکراین در اظهاراتی در تلویزیون گفت: «موقعیت در باخموت همچنان سخت است، چرا که با وجود همه سروصداهایی که پریگوژین می‌خواهد ایجاد کرد، این شهر هنوز در جهت اصلی حمله روسیه و هدف اصلی مورد طمعش بوده است.»

پریگوژین از هفته پیش بارها تهدید کرد بود که نیروهای واگنر را از باخموت بیرون می‌کشد، مگر اینکه نیروهای مسلح منظم روسیه مهمات بیشتری برای نیروهایش بفرستند. او در آخرین اظهاراتش در روز چهارشنبه گفت نیروهایش فقط ۱۰ درصد مهمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.

کد خبر 759582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha