همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای طرح امنیت اجتماعی در زمان بازنگری از سوی وزارت کشور متوقف نخواهد شد و گشت‌های ارشاد به وظایف خود ادامه خواهند داد

سردار رادان در گفت‌وگو با ایسنا‌ گفت: طرح امنیت اجتماعی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است و پلیس دستورالعمل و ابلاغیه راهکارهای اجرای طرح عفاف و حجاب را اجرا کرده و این طرح با هماهنگی کامل با دستگاه‌های قضایی و همچنین براساس وظایف قانونی نیروی انتظامی اجرا شده است.

سردار رادان درباره برخی انتقادهای وارد بر اجرای این طرح،‌ اظهار کرد: ممکن است در زمان اجرای ماموریت، مشکلی در عملکرد فردی وجود داشته باشد و دستگاه‌ قضایی نیز رسیدگی کند، اما در اجرای مراحل مختلف طرح امنیت اجتماعی، همکاری کاملی بین پلیس و دستگاه‌های قضایی وجود داشته است.

تعداد نقص‌های عملکرد پلیس در طرح محدود بود

وی با بیان این که از زمان آغاز این طرح،‌ پلیس با برگزاری کارگروه‌های آموزشی و جلساتی، عملکرد خود را مورد بررسی قرار داده و اولین دستگاهی بوده که کارگاه‌های تقویت و تعالی رفتار را برای کارکنانش برگزار کرده‌ است، گفت: تعداد نقص‌های عملکردی پرسنل پلیس، محدود و در مقابل عملیات سنگین طرح، قابل توجه نبود، اما این تعداد هم از دید ما پنهان نمانده است.

به گفته سردار رادان،‌ در زمان آغاز طرح امنیت اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی اظهار می‌کردند که به واسطه وضعیت موجود در جامعه قادر به انجام فعالیت مناسبی نیستند، ‌در نتیجه پلیس باید بسترهای مناسب را در این رابطه ایجاد می‌کرد که با اجرای این طرح بسترها فراهم شد، اما اقداماتی که دوستان انجام می‌دادند یا کم بود و یا کافی نبود و این موضوع یکی از دغدغه‌های پلیس محسوب می‌شد.

طرح امنیت اجتماعی در زمان بازنگری متوقف نمی‌شود

وی با اشاره به این که از مجموع دستگاه‌های متولی در این طرح تنها نیروی انتظامی، صدا و سیما و دستگاه ‌قضایی حاضر شدند، گفت: حضور نداشتن دستگاه‌های فرهنگی در این طرح مورد توجه رئیس جمهوری واقع شد و رئیس جمهوری ابلاغ کرد که دستگاه‌های دیگر از جمله دستگاه‌های فرهنگی نیز در این طرح پای کار آیند که نتیجه آن، قوت گرفتن طرح امنیت اجتماعی و ادامه یافتن این طرح تا پایان دغدغه‌های مردم است.

سردار رادان بر این که بین پلیس و دولت اختلافی در رابطه با اجرای طرح امنیت اجتماعی وجود ندارد، تاکید کرد و با اشاره به این که طرح امنیت اجتماعی در زمان بازنگری از سوی وزارت کشور متوقف نخواهد شد و گشت‌های ارشاد به اقداماتشان خواهند پرداخت، گفت: امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند که یک روز مثل موضوع اراذل و اوباش در موضوعات دیگر هم نیازی به وجود پلیس نباشد.

وضعیت موجود پلیس قابل قبول نیست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در این‌باره که آیا بازنگری در رابطه با بحث بدپوششی در طرح امنیت اجتماعی نیز انجام خواهد شد؟ با اشاره به این که مصادیق بدپوششی تغییری نیافته است،‌ اظهار کرد: در این طرح تنها موضوع بدپوششی مدنظر نبود، بلکه موضوع مزاحمان نوامیس نیز مورد توجه قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر مزاحمت‌های نوامیس 80 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که افراد بدپوشش، چهار برابر دیگران مورد مزاحمت‌های نوامیس قرار می‌گیرند، گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی تغییراتی در تولید و توزیع لباس انجام شد که اگر وزرات بازرگانی پای کار می‌آمد،‌ امروز شاهد وضعیت بهتری بودیم.

سردار رادان افزود: با اجرای این طرح وضعیت جامعه عوض شد و ذائقه‌ها نیز تغییر پیدا کرد، به طوری که امروز دیگر شلوارهای کوتاه و نابهنجار گذشته دیده نمی‌شود، اما وضعیت موجود هم برای من ‌پلیس قابل قبول نیست.

کد خبر 76047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز