آنها فقط تعدادی تابلوی نقاشی بودند؛ تابلوهایی زیبا از مناظر و آداب و رسوم اصیل ایرانی! هیچ مورد مشکوکی هم نداشتند؛ البته به جز وزن غیرطبیعی‌شان! وزنی که برای چند تابلوی نقاشی خیلی زیاد بود. این خبر مربوط به مجله سرنخ به تاریخ ۳۱ مردادماه۱۳۸۸ است.

قاچاق مواد مخدر

به گزارش همشهری آنلاین، ماموران اداره پست فرودگاه مهرآباد هم دقیقا به همین دلیل هنگام بسته‌بندی این تابلوها که قرار بود به مالزی فرستاده شوند، مشکوک شدند؛ نتیجه، کشف ۵/۱۶نیم کیلو شیشه از داخل تابلوها بود! صاحب این محموله هم در کمال تعجب یک دختر جوان ۲۰ساله بود!

با کشف شیشه‌ها از داخل تابلوهای نقاشی و گزارش ماجرا به قاضی مهاجری، دستور پیگیری پرونده صادر شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد آدرسی که به عنوان آدرس فرستنده در اداره پست فرودگاه ثبت شده، قلابی است و وجود خارجی ندارد!

مواد مخدری که کشیده شد ولی مصرف نشد

جالب اینکه فرد ناشناسی که این محموله را به اداره پست منتقل کرده بود هم بعد از تحویل محموله بدون به جا گذاشتن هیچ ردی، آنجا را ترک کرده بود! به خاطر همین ماموران مجبور به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته اداره پست شدند.

 این تلاش آنها نتیجه داد و موفق شدند تصویری از چهره یک دختر جوان را که محموله تابلوها را به فرودگاه منتقل کرده بود، به دست بیاورند.  البته به دنبال کشف این سرنخ، فتوکپی یک مدرک شناسایی هم از همین دختر پیدا شد اما همین که چشم ماموران به نام خانوادگی دختر افتاد، متوجه شدند که چند وقت پیش هم جوانی با همین نام خانوادگی به اتهام قاچاق چهار کیلو شیشه به مالزی دستگیر شده است.  با مراجعه به آدرس این جوان، دختر جوان هم شناسایی و دستگیر شد.  

مواد مخدری که کشیده شد ولی مصرف نشد

با این حال دختر جوان بعد از انتقال به دادسرای فرودگاه از جاسازی محموله اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «مدتی قبل، به خاطر جدایی از همسرم دچار افسردگی شدم و به همین خاطر تصمیم گرفتم برای تفریح به مالزی سفر کنم. زمانی که در این کشور بودم، در لابی هتل با یک مرد ایرانی به نام سیامک که مدعی بود دانشجوست، آشنا شدم. دوستی من و سیامک ادامه داشت تا اینکه من به ایران برگشتم و او در یک تماس تلفنی با دادن آدرس دو نفر از دوستانش، از من خواست نزد آنها بروم و تعدادی تابلو و قاب عکس را که وی نزد آنها امانت داشت، بگیرم و برایش پست کنم. من هم فقط همین کار را کردم و خبر نداشتم که داخل تابلوها پر از شیشه است!». 

بعد از اظهارات این دختر ۲۰ساله، بازپرس شعبه اول دادسرا برای او قرار قانونی صادر کرد. تحقیقات برای دستگیری بقیه متهمان ادامه دارد.
 

کد خبر 760550
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha