همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بورس اوراق بهادار تهران کار معاملات روز شنبه ۱۰ اسفند ماه را با جابجایی ۴۸۹ میلیون سهم به پایان رساند.

ارزش معاملات این روز در مجموع ۵۱۵.۵ میلیارد ریال برآورد شد و شاخص کل قیمت سهام نیز در پایان کار با ۵.۷ واحد افت به رقم ۸ هزار و ۲۴۳ واحد کاهش یافت.

طی معاملات این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۹.۹ واحد افت به ۶ هزار و ۶۳۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) در مقابل با ۲۸.۳ واحد افزایش به رقم ۱۲ هزار و ۸۱۲ واحد نزدیک شد.

در این روز حجم تقاضا برای خرید سهام ایران ترانسفو از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر و در حدود ۹۸۹ هزار و ۵۸۸ سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال بود.

بانک ملت نیز که تا میانه معاملات امروز بیشترین حجم تقاضا را از آن خود کرده بود در پایان معاملات در ردیف چهارم جدول تقاضا ایستاد.

در این روز در مجموع ۳۴ تقاضای خرید برای ۱.۶۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱.۷ میلیارد ریال ثبت شد.

در سوی مقابل معاملات امروز بورس تهران بیشترین ححم عرضه مربوط به گل گهر بود و ۵۶۷ نفر تعداد ۵۶۲ هزار و ۷۴۱ سهم این شرکت به ارزش ۶ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

فولاد مبارکه اصفهان امروز در ردیف دوم جدول عرضه قرار داشت و حجم عرضه سهام این شرکت به ۲.۴۵ میلیون سهم به ارزش ۴.۴ میلیارد ریال رسید.

ماشین آلات تراکتورسازی و فولاد خوزستان نیز پس از دو شرکت یاد شده به ترتیب بیشترین حجم عرضه را در مبادلات امروز بورس اوراق بهادار تهران به خود اختصاص دادند.

کد خبر 76151

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز