مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محسن هاشمی با بیان این که در حال حاضر 96 کیلومتر خط مترو با 56 ایستگاه در تهران وجود دارد گفت: تا بهار سال آینده با افتتاح ایستگاه‌های جدید طول خطوط متروی تهران به مرز 110 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی با بیان این که خط متروی تهران ـ کرج ـ مهرشهر 41 کیلومتر و دارای 11 ایستگاه است، گفت: امروز دهمین ایستگاه این خط افتتاح شد و به زودی ایستگاه محمدشهر نیز به بهره برداری خواهد رسید. [بهره‌برداری از دهمین ایستگاه مترو تهران ـ کرج]

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 400 هزار نفر در خط 5 مترو تهران جابجا می‌شوند گفت: می‌‏توان امیدوار بود با پائین آمدن سرفاصله زمان اعزام قطارها تا یک میلیون سفر در خط تهران کرج انجام شود. با اضافه شدن 160 واگن جدید نیز شاهد افزایش ظرفیت این خط به دو نیم برابر وضعیت موجود خواهیم بود.

مدیر عامل مترو با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد سفرها با مترو تهران از مرز دو میلیارد سفر نیز گذشته، گفت: هر سفری که با مترو انجام شود هفت ‌‏دهم لیتر صرفه‌‏جویی سوخت به دنبال دارد که با توجه به تعداد سفرهای انجام شده با شبکه مترو در 10 سال گذشته (بیش از دو میلیارد سفر) در مجموع یک میلیارد و 400 هزار لیتر صرفه‌جویی شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین هر سفر با مترو نیم ساعت صرفه‌جویی در زمان برای مردم به همراه دارد و در سال آینده و افزایش حجم ترافیک میزان صرفه‌ جویی در زمان به یک ساعت هم خواهد رسید. با احتساب بیش از 2 میلیارد سفر با مترو در واقع می‌توان گفت مترو 1 میلیارد ساعت در وقت شهروندان صرفه جویی کرده است.

وی گفت: چنانچه هشت خط مترو تهران را به صورت کامل به بهره ‌برداری برسانیم، رقمهای صرفه ‌جویی در مترو نجومی خواهد شد و من معتقدم حتی اگر برای مترو و توسعه آن، پول چاپ و تزریق کنیم باز هم صرفه اقتصادی دارد.

هاشمی تصریح کرد: مترو بسیار عدالت محور است، چرا که شرایط مساوی را برای مردم به همراه دارد و میزان پارامترهای منفی در آن نزدیک به صفر است.

وی به مطالعات شرکت فرانسوی سیسترا در مورد شبکه‌‌های جدید مترو تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات جدید این مشاور، شهر تهران به عکس شهرهای اقماری خود هیچ توسعه و رشد جمعیتی نخواهد داشت و باید شبکه‌های مترو در شهرهای اقماری تهران توسعه یابند، چرا که طبق پیش ‌بینی‌ها تا چند سال آینده جمعیت شهر کرج پنج میلیون، ورامین یک و نیم میلیون و اسلامشهر به سه میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر هشت خط مترو تهران باید چهار خط اتصال مترو تهران با شهرستان‌های دیگر استان را داشته باشیم اما متاسفانه در مورد ساخت مترو شهرهای اطراف تداخل تصمیم ‌گیری وجود دارد به نحوی که در برخی موارد شرکت راه ‌آهن و یا وزارت مسکن در این زمینه وارد شده‌اند.

هاشمی در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران در رابطه با ترخیص واگن‌های مترو تهران کرج از گمرک گفت: مذاکرات با بانک ملت انجام و قرار شده پول واگن‌ها از طریق دولت پرداخت شود و در این فاصله شهرداری تهران اسناد را از بانک تحویل گرفته و واگن‌های مترو نیز تا پایان سال ترخیص و به تهران حمل می‌شود.

مدیر عامل شرکت قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: تاکنون پولی داده نشده اما از آنجا که بانک ملت از پرداخت این پول اطمینان یافته اسناد را در اختیار ما قرار داده و به محض پرداخت دولت این پول به بانک ملت تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 76156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز