۶دانستنی جالب در مورد بازیکنان غیرایرانی لیگ بیست‌ودوم و نتیجه‌ای که بدون این بازیکنان می‌توانست اتفاق بیفتد.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسیده و حالا که بحث بازیکنان خارجی و افزایش سهمیه تیم‌های لیگ برتری داغ است، بد نیست عملکرد آنها را در این فصل به‌طور مختصر بررسی کنیم. این چند فکت جالب را بخوانید:

این فصل در ۲۴۰بازی ۴۸۰گل به ثمر رسید؛ یعنی دقیقا به‌طور متوسط ۲گل در هر بازی. ۴۶۰بازیکن ایرانی فعال در لیگ، ۴۰۸گل به ثمر رساندند. بقیه ۷۲گل را بازیکنان خارجی زدند.

برزیلی‌ها ۱۰نماینده در لیگ بیست‌ودوم داشتند که روی هم ۱۳گل به ثمر رساندند و موفق‌ترین کشور خارجی لیگ برتر بودند. فرانسه با ۷گل در رده بعدی است، بازیکنان اهل مالی و گرجستان هم ۶گل زده‌اند. نیازی به گفتن نیست که تمامی گل‌های فرانسه و گرجستان را کوین یامگا و گولسیانی به ثمر رسانده‌اند؛ اغلب هم از روی نقطه پنالتی!

پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد و صنعت نفت آبادان هرکدام ۴بازیکن خارجی داشتند؛ یعنی از حداکثر سهمیه استفاده کردند. گل‌گهر سیرجان۳ و استقلال هم ۲بازیکن خارجی داشتند.

بیشترین استفاده را در زمینه گلزنی، پرسپولیس از بازیکنان خارجی برد. ۱۷گل این تیم را خارجی‌ها زدند. این در حالی است که فقط یک بازیکن خارجی موفق به گشودن دروازه پرسپولیس شد؛ تورس اسپانیایی در فولاد. سپاهان اما با وجود دراختیار داشتن ۴بازیکن خارجی، فقط ۳بار توسط آنها به گل رسید.

۱۷گل خارجی پرسپولیس در این فصل به این ترتیب به ثمر رسید؛ لوکادیا و گولسیانی هرکدام ۶گل، شیخ دیاباته ۳گل، وحدت هنانوف و لئاندرو پریرا هر کدام یک گل.

اگر همه گل‌های زده شده توسط بازیکنان خارجی را از جدول حذف کنیم، سپاهان با ۶۲امتیاز قهرمان می‌شود، استقلال با ۵۲امتیاز در رده دوم قرار می‌گیرد و پرسپولیس با ۵۰امتیاز سوم.

کد خبر 762287
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 1
    باشه قبوله.