سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: بحران بارسلونا که نشانه‌های آن در هفته‌های اخیر نمایان شده بود، با شکست 4 بر 3 در خانه آتلتیکو مادرید تایید شد.

 بعد از تساوی مقابل بتیس و شکست خانگی مقابل اسپانیول، این سومین بازی متوالی بدون پیروزی بارسا محسوب می‌شود. بارسا هفته گذشته در لیگ قهرمانان هم مقابل لیون به زحمت به تساوی رسید و همه اینها دلایلی است تا هواداران این تیم را نگران کند.وقتی بارسا در روزهای اوجش رئال مادرید را با دو گل شکست داد، اختلاف دو تیم به12 امتیاز رسید تا همه سرنوشت قهرمانی را تمام‌شده بدانند. ولی نزول غیرمنتظره بارسا موجب شد تا این اختلاف در تنها سه هفته به 4 امتیاز کاهش یابد و این در حالی است که رئال مادرید با خوان‌ده راموس به 10 پیروزی متوالی رسیده و در اوج به سر می‌برد.

در این شرایط بازی برگشت‌ ال‌کلاسیکو در سانتیاگو‌برنابئو حساسیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و پیروزی رئال می‌تواند همه پیش‌بینی‌ها را به هم بزند. بارسا در حال حاضر 60 و رئال‌مادرید 56 امتیاز دارد.

آتلتیکو بعد از شکست تحقیرآمیز 6 بر یک در بازی رفت و دو شکست در جام حذفی مقابل بارسا، انگیزه زیادی برای انتقام داشت. از سوی دیگر با آمدن آبل رسینو به جای آگیره، هدف این تیم رسیدن به سکوی چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان است و به همین دلیل نیاز زیادی به پیروزی داشت.

آتلتیکو شروع بهتری داشت، ولی بعد از اینکه گل هیتینگا به اشتباه آفساید اعلام شد، بارسا با دو حرکت زیبای آنری و مسی 2 بر صفر پیش افتاد. در این لحظات تصور می‌شد که شکست سنگین دیگری در انتظار میزبان است ولی شوت استثنایی فورلان قبل از پایان نیمه‌اول اختلاف را به حداقل رساند.آتلتیکو در نیمه‌دوم هم تیم برتر بود و توسط آگرو به گل تساوی رسید ولی بعد از اینکه فورلان یک فرصت حتمی را مقابل دروازه خالی از دست داد، آنری توانست یک بار دیگر بارسا را پیش بیندازد. فشار آتلتیکو در دقایق پایانی منجر به یک ضربه پنالتی شد که فورلان آن را به گل تساوی تبدیل کرد و آگرو در دقیقه 89 توانست گل پیروزی را وارد دروازه والدس کند.

به جز آنری و مسی، سایر بازیکنان بارسا در این بازی پایین‌تر از حد انتظار بازی کردند. خط میانی متشکل از یحیی توره، ژاوی و گودیانسن به ندرت توانست کنترل بازی را در اختیار بگیرد و مدافعان و دروازه‌بان این تیم هم اشتباهات بزرگی داشتند، به طوری که نمی‌توان نقش مارکز، پویول، سیلوینیو و والدس روی گل‌ها ی آتلتیکو را انکار کرد.

گواردیولا نگران نیست

نزول اخیر بارسا، بی‌تردید کابوس دو فصل قبل را برای آنها زنده می‌کند. در آن زمان بارسا با مربیگری رایکارد برتری قابل‌توجهی نسبت به رئال داشت، ولی کاپلو در میانه راه به سفیدپوشان پایتخت پیوست و توانست به تدریج فاصله را کم کند تا سرانجام در روز پایانی به قهرمانی برسد. با این وجود گواردیولا وضعیت تیمش را نگران‌کننده نمی‌داند.

 سرمربی جوان بارسا که به نظر می‌رسد دوران رویایی‌اش به پایان رسیده باشد، پس از این شکست گفت: «ما برتری قابل‌توجهی داشتیم و رئال‌مادرید در سه هفته 8 امتیاز آن را جبران کرده ولی ما به پیشروی‌مان ادامه می‌دهیم. ما در یک بازی پرهیجان که فراز و نشیب‌های زیادی داشت، مغلوب شدیم و باید آتلتیکو را هم تحسین کنم ولی ما مانند گذشته به راهمان ادامه می‌دهیم.» گواردیولا درباره دلایل این ناکامی اضافه کرد: «آتلتیکو فوتبال مستقیم بازی می‌کرد و این برای ما مشکل‌ساز شد.

این یک بازی با فرصت‌های فراوان بود، درست مانند همه بازی‌های قبلی بارسا و آتلتیکو.»اما ژاوی هافبک ملی‌پوش بارسا اعتراف می‌کند که تیمش دوران بدی را سپری می‌کند: «ما در دوران بدی هستیم. ما در دو بازی قبلی امتیازات زیادی از دست داده‌ایم و در دو بازی متوالی شکست خورده‌ایم ولی تیم هنوز احساس خوبی دارد و به راهمان ادامه می‌دهیم.» ژاوی درباره شرایط بازی اضافه می‌کند: «بازی پرهیجانی بود و از این بابت باید از هر دو تیم تمجید کرد. آتلتیکو سرانجام توانست ما را شکست بدهد، ولی ما باید به تلاش‌مان ادامه بدهیم. امیدوارم که آنها هفته آینده هم بتوانند رئال مادرید را شکست بدهند.»

دلیل اصلی پیروزی آتلتیکو به عقیده رسینو روحیه جنگندگی بازیکنانش است: «در نیمه‌اول عملکرد ضعیفی داشتیم و بابت آن جریمه شدیم ولی نکته مهم این بود که تسلیم نشدیم و تلاش زیادی انجام دادیم که با توجه به اختلاف دو گل آسان نبود.» سرمربی آتلتیکو در تمجید از آگرو، ستاره بازی اضافه کرد: «آگرو عالی بازی کرد و روحیه جنگندگی‌اش را به تیم منتقل کرد. او نشان داد که در هیچ لحظه‌ای نباید تسلیم شد.»

آتلتیکو با این پیروزی 39 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به والنسیا که یکشنبه در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب وایادولید شد، در رده پنجم ایستاد. ویارئال که در خانه بتیس به تساوی 2 بر 2 رسید در حال حاضر با 42 امتیاز در رده چهارم است.

کد خبر 76361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز