چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش از انتقال انتخاب رشته به دوره پیش‌دانشگاهی خبر داد

و در مقابل معاون این معاونت، انتخاب رشته را در راه انتقال به دوره راهنمایی می‌خواند.

به گزارش ایسنا، عباس رهی ـ معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش ـ عنوان کرده که طبق روال معمول دنیا، انتخاب رشته در ایران نیز باید به دوره پیش‌دانشگاهی منتقل شود، زیرا انتخاب رشته مربوط به دانشگاه است

به گزارش ایسنا، عباس رهی ـ معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش ـ عنوان کرده که طبق روال معمول دنیا، انتخاب رشته در ایران نیز باید به دوره پیش‌دانشگاهی منتقل شود، زیرا انتخاب رشته مربوط به دانشگاه است و نیاز نیست دانش‌آموزان در سال‌های پایین‌تر از پیش‌دانشگاهی انتخاب رشته کنند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش تنها ارائه‌دهنده آموزش عمومی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه است، خبر از حذف انتخاب رشته در دوره متوسطه می‌دهد و می‌گوید: طی طرحی می‌خواهیم، دانش‌آموزانی که در گرایش نظری، داوطلب ورود به دانشگاه‌ها هستند، در مقطع پیش‌دانشگاهی انتخاب رشته ‌کنند و با توجه به گرایششان وارد دانشگاه ‌شوند.

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که رحیم آصفی ـ معاون معاونت آموزش و نوآوری آموزش و پرورش ـ از انتقال انتخاب رشته و هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی تا پایان برنامه راهبردی پنجم توسعه و در امتداد سیاست‌های این برنامه خبر می‌دهد.

وی با بیان این که موضوع اختصاص زمان انتخاب رشته به دوره متوسطه یا راهنمایی از سال‌ها پیش مدنظر آموزش و پرورش بوده است، اظهار کرد: موضوع هدایت تحصیلی دانش‌اموزان در دو برنامه کوتاه و بلند مدت دنبال می‌شود.

آصفی خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه در حال بررسی و ارزیابی شیوه‌های مختلف اجرای طرح انتقال هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی هستند.

این مقام مسئول با تبیین شاخص‌های برنامه‌های بلند و کوتاه مدت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: در قالب برنامه کوتاه مدت، در نظر است که مقدمات و زمینه‌های لازم برای تحقق انتقال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به راهنمایی از سال آینده فراهم شود.

وی افزود: در قالب برنامه بلندمدت نیز تغییر در شیوه‌های آموزش و تغییر محتوا و ساعات کتب درسی دنبال می‌شود.

 این تناقض‌گویی بین مسئولان معاونت آموزش و نوآوری آموزش و پرورش که سر رشته هر گونه تغییر در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را در دست دارند، حاکی از نوعی ابهام در سرنوشت انتخاب رشته دانش‌آموزان است که با توجه به اهمیت ماهوی هدایت تحصیلی صحیح در سرنوشت تحصیلات تکمیلی دانش‌آموزان در دانشگاه، به نظر می‌رسد که باید این موضوع با اعمال دقت کارشناسی بیشتر، هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

کد خبر 76507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز