رئیس کمیته بودجه شهرداری گفت: آمار تیراژ روزنامه همشهری از ۴۰۰ هزار نسخه در سالهای ۹۶ تا ۹۹ به ۵۰ هزار نسخه رسیده بود، از این تعداد نیز ۵۰ درصد برگشتی داشت که نشان دهنده فاجعه و یک افول وحشتناک بود.

میثم مظفر

به گزارش همشهری آنلاین، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه همشهری برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه آمار تیراژ از ۴۰۰ هزار نسخه در آن سال‌ها به ۵۰ هزار نسخه رسیده بود، اظهار کرد: از این تعداد نیز ۵۰ درصد برگشتی داشت که نشان دهنده فاجعه و یک افول وحشتناک بود.

او با اشاره به رویکرد همشهری در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در حوزه دیجیتال، افزود: هنگامی که رسانه ها به سمت رویکرد دیجیتالی رفتند، همشهری در خواب سنگینی فرو رفته بود. صفحه نیازمندی‌های روزنامه همشهری از ۳۰۰ صفحه به یک دهم تا پایان سال ۹۶ رسیده بود. ۱۰ پرونده خرید کاغذ با هزینه چند میلیون دلاری توسط روزنامه همشهری پیش پرداخت شده است اما هرگز کاغذی دریافت نشده است. چهار میلیون دلار پول روزنامه همشهری بابت خرید کاغذ تا پایان سال ۹۹ بلاتکلیف مانده است. آنها باید پاسخ بدهند.

براساس گفته این عضو شورای شهر«مجلات خوشنام ضمائم همشهری را به یک مجموعه نابلد برون سپاری کرده بودند و همزمان بیش از ۱۰۰ نفر از تحریریه حرفه‌ای مجلات در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ اخراج شدند، برند مجلات همشهری به این شکل نابود کردند.»

مظفر خاطرنشان کرد: موسسه همشهری در آن سال‌ها برای پرداخت حقوق پرسنل ملک فروخت و واقعا به این توانایی مدیران سابق باید خدا قوت گفت که به جای رویکرد درآمدزاد، ملک فروشی کرده‌اند. در آن سال‌ها به جای به روز رسانی چاپخانه‌های همشهری که برخی از دستگاه‌هایش در خاورمیانه بی نظیر بوده، یک چاپخانه را فروخته‌اند. این فجایعی که من ذکر کردم به نظر می‌رسید که نشان‌هنده وضعیت حسابرسی مؤسسه نامطلوب است و لازم است که در دوره جدید آقای مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری و دوستانشان این مشکل را حل کنند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه مؤسسه همشهری یک برند بسیار خوب بود، خاطرنشان کرد: دوستان توضیح دادند که در دوره گذشته چه بلایی بر سر همشهری آمده است و به همین دلیل ما ناچار شدیم از شهرداری برای همشهری بودجه بگیریم تا بتواند حقوق پرسنل را پرداخت کند. این روند نباید ادامه پیدا کند و موسسه همشهری باید به سمتی برود که خود را احیاء کند، شاید با توجه به تغییراتی که در فضای مجازی و تیراژ رسانه‌های کتبی ایجاد شده است، شاید تیراژ ۴۰۰ هزار نسخه قابل تکرار نباشد اما باید با یکسری شیوه‌ها، خوداتکایی و خودگردانی روزنامه را احیا کرد.

کد خبر 766875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha