وال استریت ژورنال نوشت: مقام‌های آمریکایی اعلام داشتند که دولت بایدن بعد از هفته‌ها مذاکره بین احزاب داخلی، گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

تانك نظامي

به گزارش همشهری آنلاین، وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند که دولت بایدن بعد از هفته‌ها مذاکره بین احزاب داخلی گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و واشنگتن درباره تجهیز تانک‌های آبرامز نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به وال استریت ژورنال گفت که به نظر می‌رسد هیچ مانعی برای تحویل مهمات هسته‌ای به اوکراین وجود ندارد.

پنتاگون گفته است به زودی تانک‌های آبرامز را با گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده مجهز خواهد کرد. آمریکا ادعا می‌کند این گلوله‌ها در مقابل تانک‌های روسی بسیار مؤثر هستند.

پیشنهاد ارسال گلوله‌های هسته‌ای در حالی از سوی کاخ سفید مطرح شده است که برخی از مقامات آمریکایی از خطرات زیست محیطی این گلوله‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.

مقامات ارشد دولت بایدن می‌گویند هدف آمریکا از ارسال این گلوله‌ها به اوکراین پیشرفت این کشور در جبهه جنگ مقابل روسیه و قرار دادن کی‌یف در موضع قوی مذاکرات احتمالی صلح است.

کد خبر 766984
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 1
    عالی