«بی ام و» این هفته نمایشگاهی به نام «بوم هوش مصنوعی برقی» در «نمایشگاه هنر بازل» برپا کرد. این اولین باری است که آثاری مجازی با نام «شاهکار هوش مصنوعی نهایی»، به یک تجربه هنری فیزیکی تبدیل شده‌اند.

بی ام و

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، این نمایشگاه که «BMW i5» را به عنوان یک «بوم پویا» برای هنر مولد به نمایش گذاشت، شامل آثار هنرمندان معاصر است و تا ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۸ خرداد) برپا بود.

تصاویر | بی‌ام‌و نمایشگاه بوم هوش مصنوعی برگزار کرد | نمایش انیمشن‌های هوش مصنوعی روی BMW i5

«بی ام وی» با همکاری «ناتان شیپلی» از «گودبای»( Goodby) ، «سیلوراستاین اند پارتنرز» و «گری یه» از «آرت درانک»، انیمیشن‌های سفارشی تولید شده توسط هوش مصنوعی را با استفاده از مدل‌هایی که روی مجموعه داده‌ای از آثار هنرمندان معاصر آموزش دیده‌اند، توسعه داد. این مدل‌های هوش مصنوعی بر اساس یک مدل بنیادی ساخته شده‌اند که با بیش از ۵۰ هزار تصویر که ۹۰۰ سال از تاریخ هنر را در بر می‌گیرد، آموزش دیده است. هوش مصنوعی انیمیشن‌های انتزاعی جدیدی را بر اساس سبک‌های هنری کلاسیک و معاصر تولید می کند که سپس روی یک مدل از خودروی « BMW i۵ » نمایش داده می شود.

تصاویر | بی‌ام‌و نمایشگاه بوم هوش مصنوعی برگزار کرد | نمایش انیمشن‌های هوش مصنوعی روی BMW i5


«بوم هوش مصنوعی برقی» از معماری هوش مصنوعی «استایل گان» (StyleGAN) « نویدیا» استفاده می کند که برای برانگیختن سبک‌های هنری مختلف و تولید انیمیشن های انتزاعی در حال تکامل آموزش دیده است. با تغییر پارامترهای مختلف الگوریتم، هوش مصنوعی با آثار هنرمندان خاص سازگار می شود و انیمیشن‌هایی ایجاد می کند که جوهر هنر آن‌ها را به تصویر می‌کشد. این اکتشاف« پتانسیل هوش مصنوعی در هنرسازی» موضوع یک گفتگوی مداوم در مورد کاربردهای آن است.

تصاویر | بی‌ام‌و نمایشگاه بوم هوش مصنوعی برگزار کرد | نمایش انیمشن‌های هوش مصنوعی روی BMW i5


انیمیشن‌ها که سبک متمایز و زیبایی شناسی هر هنرمند را در بر می‌گیرد، از طریق نقشه برداری روی« BMW i۵ » ارائه می‌شوند. آینه‌ها انیمیشن‌ها را بهبود می‌بخشند و منعکس می‌کنند و تجربه‌ای همه جانبه را برای بینندگان فراهم می کنند.

تصاویر | بی‌ام‌و نمایشگاه بوم هوش مصنوعی برگزار کرد | نمایش انیمشن‌های هوش مصنوعی روی BMW i5

«شیپلی» و «یه» با تمرکز بر توانایی هوش مصنوعی در حمایت و تقویت دیدگاه‌های هنرمندان به جای جایگزینی آن‌ها، به نقش هوش مصنوعی در هنر نزدیک می‌شوند. آزمایش مسئولانه و متفکرانه با هوش مصنوعی در هنر، با اولویت دادن به رویکرد «انسان مقدم است»، ضروری است. به گفته بی ام و، این رویکرد تعهد آن را به فناوری انسان محور و پایداری تقویت می‌کند و پتانسیل هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار خلاق بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:


«BMW i5» اخیرا به عنوان بخشی از سری «۵» ۲۰۲۴ معرفی شد و بردی تا ۴۷۵ کیلومتر را از یک باتری ۸۴.۳ کیلووات ساعتی ارائه می دهد. بی ام و «i۵ eDrive۴۰» دارای ۳۳۵  اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور است که طرف ۵.۷ دهم ثانیه سرعت این خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت را امکان پذیر می‌کند. بی ام و« M۶۰» که مدل قدرتمندتر سری «۵» است، ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از  ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت را ارائه می‌دهد.  

کد خبر 767915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha