به گفته سرپرست مدیریت سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران« از ابتدای سال جدید ۲۴ دستگاه اتوبوس، ۸۲ دستگاه ون و ۸ دستگاه مینی‌بوس بهسازی و مناسب‌سازی شده است.»

اتوبوس معلولان

مقصود عیوض زاده سرپرست مدیریت سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه با شروع سال جدید، بهسازی اتوبوس، مینی‌بوس و ون برای معلولان و جانبازان را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: امسال ۲۴ دستگاه اتوبوس، ۸۲ دستگاه ون و ۸ دستگاه مینی‌بوس بهسازی و مناسب‌سازی شده است.

سرپرست مدیریت سامانه جانبازان و معلولان با اشاره به اینکه خدمات این سامانه در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران گسترده است و از همه جا مسافر می پذیرد، افزود: با ۱۶ مجموعه NGO  فعال بهزیستی، نابینایان و جانبازان در ارتباط هستیم و به دنبال ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی هستیم.

عیوض زاده افزود: رانندگان این ناوگان اتوبوسرانی آموزش دیده‌اند و می‌دانند که با مخاطبان کم توان چگونه باید رفتار کنند. در همین راستا زمانی که افراد جانباز و معلول می‌خواهند از وسیله نقلیه استفاده کنند، رانندگان علاه بر همراهان این افراد کمک‌های لازم را ارائه می‌دهند تا سوار و پیاده شدن این افراد تسهیل شود.

او با تأکید بر این نکته که با توجه به محدودیت ناوگان، فعلا امکان اضافه شدن افراد جدید وجود ندارد، گفت: ما با NGO ها در ارتباط هستیم و به همین دلیل مسیر عبور و مرور این ناوگان کاملا مشخص است، اعضای سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد به طور معمول برای انجام آزمایش و حضور در مراسم‌ها نیازمند استفاده از وسایل نقلیه هستند.

سرپرست مدیریت سامانه جانبازان و معلولان افزود: افرادی که در این سامانه عضو هستند و اشتراک دارند، می‌تواند به صورت شخصی یا از طریق NGOها با سامانه تماس بگیرند و از طریق کد ۶۳۰۵ درخواست خود را ثبت کنند تا شرکت واحد براساس ظرفیت به زمانبندی ارائه خدمات بپردازد.

عیوض‌زاده در رابطه با افرادی که عضو سامانه نیستند، توضیح داد: جانبازان یا معلولان می‌توانند با سامانه برای ثبت نام تماس بگیرند تا پس از بررسی وضعیتشان و در صورت داشتن ظرفیت، به آنها به عنوان عضو جدید خدمات ارائه شود.

براساس گفته سرپرست مدیریت سامانه جانبازان و معلولان تا کنون نزدیک به ۴ هزار و ۴۰۰ مشترک اعم از جانباز و معلول در این سامانه عضو هستند.

کد خبر 769401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha