مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال که صبح امروز افتتاح شد، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند.

اففتاح قطعه جدید آزاد راه تهران شمال در ایام غدیر

به گزارش همشهری آنلاینمسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با حضور «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال که صبح امروز افتتاح شد، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود.

این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل ها و گالری ها عبور می کند. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، ۵ کیلومتر از مسیر را کوتاهتر می‌کند.

با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خم‌های جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

کد خبر 771867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha