چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

اگر چه به قول خودش بابا و مامان پارتی‌اش شدند برای بازیگرشدن در سینما اما سینما آنچنان که باید، چهره باران کوثری را بین مردم نشناساند.

 ماه پیش اما سریالی در تلویزیون پخش شد که باران را هم معروف کرد و هم محبوب و غیر از این، نشان داد که با وجود پارتی‌های فراوانش، بازیگر خوبی هم هست.
او دختر رخشان بنی‌اعتماد است و در تمام فیلم‌های مادرش نقش‌هایی را هر چند کوتاه ایفا کرده است.

باران کوثری درسال1364در تهران به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل رشته نمایش هنرستان سوره است. «بهترین بابای دنیا» ساخته داریوش فرهنگ، اولین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی به‌تمامی، در فیلم‌های مادرش رخشان بنی‌اعتماد بوده است؛ نرگس، روسری آبی، بانوی اردیبهشت، اپیزود باران و بومی‌از فیلم اپیزودیک قصه‌های کیش، زیر پوست شهر و مستند سینمایی روزگار ما. کوثری همچنین با بازی در تئاتر «آن سوی آینه» به کارگردانی آزیتا حاجیان، تئاتر را هم تجربه کرد.

او در نمایش«در میان ابرها» به کارگردانی امیررضا کوهستانی هم بازی کرد تا در کنار یکی از پیشروترین کارگردان‌های تئاتر هم تجربه‌ای کسب کرده باشد. کوثری در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان نیز یکی از اعضای هیأت داوران در بخش مسابقه سینمای ایران بوده است.

دختر سر و زبان‌دار جهانگیر کوثری - تهیه کننده سینما- بعد از «صاحبدلان» با چند پروژه سینمایی، کار خود را دنبال می‌کند؛ فیلم‌هایی که دیگر «رخشان بنی‌اعتماد» را به عنوان کارگردان در کنار خود نمی‌بیند. او هم راهی را می‌رود که پیش از این، پولاد کیمیایی رفته بود. باران کوثری، این‌روزها در اهواز در فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی ایفای نقش می‌کند. او پای ثابت ساخته‌های لطیفی نیز شده است.

کد خبر 7751

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز