امام جمعه تبریز در واکنش به ضرب و شتم خانم محجبه در شیراز بدنبال تذکر به کشف چند خانم گفت: سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبیهای اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت های ظاهری و سلیقه ای با خانم تذکر دهنده دفاع کنند.

سید محمدعلی آل هاشم

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی( ره) این شهر با اشاره  به انتشار فیلم ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مقابل فرزند دخترش در باغ نارنجستان شیراز به دنبال تذکر به کشف حجاب چند خانم توسط یک مرد اظهار کرد: این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد، یک خانم به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داده و این واکنش را دریافت کرده است.

وی افزود: گذشته از ابعاد دینی موضوع سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای با خانم تذکر دهنده دفاع کنند.

آل هاشم تصریح کرد: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت انشا الله  باید جلوه باشکوه‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی ازحسن و مزایای قانون جدید انتخابات مجلس با در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام از 16 مرداد این است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات است که تا حدود زیادی می تواند به یک انتخابات سالم کمک کند.

آل‌هاشم ادامه داد: همچنین برای مردم انقلابی فرصت مناسبی است با تحقیق و رصد بیشتر اوضوع و رفتارهای داوطلبان برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

کد خبر 777806
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 90
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    غلط کرده‌کسی به خاطر محجبه بودنش دست روش بلند کته! بی جا کرده اونیم که به خاطر حجاب کم کسی روش دست بلند کنه
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      11 4
      خدایا کارشون به جایی رسیده که دست رو افراد با حجاب یا کم حجاب بلند کنن یعنی ما تو مملکت خودمون امنیت نداشته باشیم .باید با این آبرو ها برخورد جدی بشه وگرنه این مردم همدیگر رو تیکه وپاره میکنن خدا لعنتشون کنه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    هردفعه میگید انتخابات مجلس اهمیت دارد اما در طول اینهمه مدت مجلس چه گلی سر ملت زده جز تورم وگرانی برای ملت
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    عقیده هرکس برای خودش محترم است.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      25 77
      ولی فقط یک عقیده و قانون میتواند ملاک برای جامعه باشد. وگرنه هرج و مرج میشه
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      29 56
      بله حتی عقیده جناب ابلیس هم محترمه! همینقدر بی در و پیکر
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    17 79
    اصلاحاتیها از جنبه‌های مختلف روزگار مردم را سیاه کردند اینان دایه دار و مشوق بیحجابی و حجابی هستند
  • الف IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    32 10
    همه باید وظیفه خود را بداند کارهای نماوین دیگر کافیست
  • سعید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    49 9
    حاجی همه مسولین از وزیر کشور ریاست قوه قضاییه ریاست جمهوری ... ... ... همه پیام دادن و پیگیر هستن. سکوت کجا بود؟ ... ... ... ...
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    27 72
    هرگز این توجیه قابل قبول نیست اون هرزه ولگردی که میاد خیابون ماهی ۵ تومن پول کشت ناخن و چند میلیون پول رنگ مو و ارایشش هست. غذای سگ و واکسن‌اش هم به کنار ویزای ترکیه اش هم به کنار!!!!! بر اساس کدوم منطق فکر میکنی اونی که به دستور خدا حجاب داره مشکل مالی نداره؟ پس چرا ماها لخت نمیشیم؟ چون اجاره نمیدیم؟ چون تابستونها میریم اروپا؟ چون پول دوا و درمونمون رایگانه نه فقط چون آبرو و شرف و ایمان و تربیت خانوادگی داریم چیزی که هرزگان ... و چاقوکشان ندارند خودتم میدونی مشکل اقتصادی بهانه نخ نماست چون اگر برهنگان نماد اقتصاد بد هستند باید ۹۹ درصد مردم برهنه بشن!!!! اتفاقا برهنگان نماد شکم سیران ... ... بی درد هستند که ... ... ... ... ...
  • بهروز IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    17 5
    من همه خانواده ام چادری هستندهیچکس حق نداره دست روی یک خانم چادری ویایک خانم کم حجاب وحتی بی حجاب بلندکندمردم ایران بی غیرت نیستندچه باحجاب وچه بی حجاب نوامیس ما هستندبی حجابی تخلف است کشورقانون دارد
  • سربازولایت IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    9 21
    سلام باید بااین اشخاص بااشد مجازات اعمال شود نادرس عبرتی شود
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    20 3
    چه کسی سکوت کرده؟همه ارگانها پدر طرفو در اوردن فقط مونده اعدامش کنن
  • مهدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    15 1
    در این امر به معروف و نهی از منکرها، دو شرط از شرایط چهارگانه این موضوع رعایت نشده: شرط دوم امر به معروف و نهی از منکر، احتمال تأثیر است یعنی امر و نهی‌کننده باید احتمال بدهد که امر و نهی او اثر و نتیجه‌یی ولو در آینده دارد. شرط چهارم امر به معروف و نهی از منکر، نداشتن مفسده است یعنی باید امر و نهی مفسده نداشته باشد، بدین‌ترتیب اگر امر و نهی موجب شود به شخص امر و نهی‌کننده و یا به مسلمان دیگر مفسده‌یی از قبیل ضرر جانی و یا آبرویی و یا مالی برسد، در این‌جا امر و نهی واجب نیست. البته مکلف موظف است ملاحظه‌ی اهمیت را بکند یعنی باید در تمام معروف و منکرها بین مفسده‌ی امر و نهی و مفسده‌ی ترک امر و نهی مقایسه کند و سپس به آنچه مهمتر است عمل نماید..... حتی اگر یکی از این شرایط وجود نداشته باشد نتیجه اش همین می شود!
  • هادی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    3 11
    آخه اون به اصطلاح مرد, اگرواقعاًمرد بود که دست رو زن بلند نمیکرد, جالب اینه که همین افراد داعیه ی آزادی زن رو دارند. ازدست بلند کردن رو زن فهمیدیم چقدر به زن زندگی آزادی اعتقاددارین!!! زن برای امثال شما فقط یه ابزاره, وگرنه شما دلتون به زن نسوخته. حرمت زن به حیا و حجابه و بی حجابی یعنی بهاو ارزش زن رو به اندام دیدن.درحالی که پیامبر فرمود بهشت زیر پای مادران است. کدوم مادر? مادری که الگوش حضرت زهراست, نه امثال آنجلیناجولی!!!!