جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که مذاکره با ایران همچنان در جریان است و تا زمانی که کاملا به نتیجه نرسیده جزییات آن را علنی نمی‌کنیم.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رصد، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در گفت‌وگویی درباره زمان بازگشت زندانیان دو تابعیتی به آمریکا گفت: ما دقیقا نمی‌دانیم چه مقدار طول می‌کشد تا آنها را به خانه برگردانیم. تا زمانی که آنها به خانه برسند و این مذاکره به نتیجه کامل برسد ما مراقب حرفهایمان خواهیم بود.

کربی اظهار داشت: این خوب است که آنها امروز از زندان خارج شده اند اما به هر حال آنها هنوز در حبس خانگی هستند یعنی اگرچه از زندان خارج شده اند اما از ایران خارج نشده اند. بنابر این ما سلامت و وضعیت انها را تا جایی که می‌توانیم رصد خواهیم کرد و به مذاکره با ایرانی ها ادامه می‌دهیم تا آنها را سالم و سلامت به خانه و خانواده هایشان برگردانیم.

وی افزود: این کار چقدر طول می کشد؟ گفتن این موضوع دشوار است. فکر می‌کنیم چند هفته اما درباره ایران حرف می‌زنیم. بنابر این عمل گرایانه رو به جلو حرکت می‌کنیم.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تاکید کرد: من قصد ندارم وارد جزییات شوم . این یک مذاکره در حال انجام است که کاملا به نتیجه نرسیده و فکر نمی‌کنم عاقلانه یا مسئولانه باشد که جزییات را هم اکنون علنی کنیم.

ایران و آمریکا پس از دو سال مذاکره، ۱۹ مرداد بر سر آزادی ۵ زندانی دوتابعیتی و آزادسازی مبالغی از دارایی‌های مسدود شده در کره جنوبی به توافق رسیدند.

کد خبر 779499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha