برای اینکه بدانید در منطقه‌ای که زندگی یا کار می‌کنید، چه می‌گذرد و شهرداران مناطق برای زندگی بهتر شهروندان در شهر چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند، تصمیم گرفتیم از آنها این پرسش را داشته باشیم که مهمترین برنامه‌ای که آن روز عملیاتی کرده‌اند، چیست و آن را تبدیل به یک ستون ثابت در همشهری کردیم.

شهرداري تهران

به عبارتی ساده‌تر شما در این ستون می‌بینید که شهردار منطقه‌تان هر روز برای بهبود رفاه زندگی شما چه قدمی برداشته‌اند. 

شهردار منطقه اقدام
منطقه ۱ نشست هم‌اندیشی علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان با سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه یک تهران به‌منظور تعامل و هماهنگی برنامه‌های پیاده‌روی اربعین در خرمشهر برگزار شد.
منطقه ۲ پیگیری‌های برای مهیاشدن امکانات میزبانی از زائران در مرز زرباطیه صورت گرفته است.
منطقه ۳

تونل سایه‌بانی به طول ۷۰۰متر، مجهز به مه‌پاش و کولر در مسیر عبور زائران حسینی(ع) در پایانه مرزی چذابه و نقطه صفر مرزی ایران و عراق ساخته شد.

منطقه ۴ صدور پروانه ساخت و ساز جدید
منطقه ۵ پاسخ ندادند
منطقه ۶ مشکلات محیط‌زیستی منطقه و نقش شهرداری در رسیدگی به آنها روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت. شهردار در جلسه‌ای با شهرداران نواحی، نکات اجرایی درباره نگهداشت شهر را مورد تأکید قرار داد.

منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ همراه با معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از پروژه مخزن بتنی آب خیابان اجاره‌دار، رسیدگی به ساختمان‌های اسکان کارگری، زیرگذر میدان سپاه و پروژه مجموعه ورزشی توکلی بازدید کرد. 
منطقه ۸ تخریب حمام مرمر در محله وحیدیه این منطقه، به مساحت هزار متر تکمیل شد. این محل قرار است به بوستان مرمر تبدیل شود تا به‌عنوان دومین بوستان این محله و چهلمین بوستان ناحیه ۳در اختیار شهروندان قرار گیرد.
منطقه ۹

نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور شهردار انجام شده است. این نشست با حضور رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، معاونان و شهرداران نواحی و جمعی از معتمدین و دبیران محلات در سالن جلسات شهرداری منطقه۹ برگزار شد.

منطقه ۱۰

تاکنون ۷۵معبر با بیش از ۱۰هزار و ۵۴۳تن آسفالت در مساحتی حدود ۷۸هزار و ۹۶مترمربع به‌صورت دستی و مکانیزه مرمت و روکش آسفالت شده است و مهم‌ترین اقدام روز گذشته این منطقه بوده است.

منطقه ۱۱ با حضور عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، پروژه‌هایی همچون روسازی خیابان جنگ، توسعه پایانه معین، احداث ساختمان کلانتری و ... پیگیری و نظارت شد.
منطقه ۱۲ به همراه پلیس امنیت و مدیران شهری منطقه، بازدیدی از بازار تهران انجام شد تا با توجه به مسائل ایمنی و امنیتی شرایط برای ساماندهی بازار تهران عملیاتی شود. 
منطقه ۱۳ پاسخ نداد
منطقه ۱۴ روشنایی معابر و بوستان‌های منطقه جزو اولویت‌های فعالیت‌های شهری است و در همین راستا بوستان‌های آلاله، گلزار، بسیج و سهند در منطقه ۱۴مناسب‌سازی شدند.
منطقه ۱۵ اجرای عملیات اصلاح و تشتک‌گذاری درختان منطقه۱۵آغاز شده است. اصلاح و ایجاد تشتک و آزادسازی طوقه درختان با هدف افزایش نفوذ آب به اطراف ریشه، تهویه خاک، هوارسانی مناسب و صرفه‌جویی در مصرف آب همراه با افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود.
منطقه ۱۶ شناسایی ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای بوستان بعثت، مهم‌ترین اقدام روز گذشته منطقه بوده است.
منطقه ۱۷ با توجه به افزایش گرما و به تبع آن شیوع آفات گیاهی، پایش کنترل عوامل خسارت‌زا با آب‌شویی ۶هزار و ۹۶۵ اصله درخت سطح منطقه آغاز شده است.
منطقه ۱۸ جلساتی با مدیرعامل سازمان نوسازی، پیرامون تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهروندان و اهمیت آن در صدور مجوز برای احیای بافت‌های فرسوده در تقسیم‌بندی صورت گرفته برگزار و مقرر شد در کمیسیون ماده ۵یا به‌عبارتی همان شیوه ۳۰ به ۷۰، تمامی سرانه‌ها درنظر گرفته شده و متقاضیان بایستی به اجرایی شدن آنها توجه داشته باشند.
منطقه ۱۹

۲۰۰عدد تله‌های فرمونی به‌منظور مبارزه با آفات سوسک پوست و چوب خوار درختان کاج و پاکسازی محیط‌زیست و پیشگیری از انتقال آفات در بخش‌های جنگل‌کاری بوستان‌های ۲۲بهمن، افرا، گلریز، پل شهید صنیع خانی تا غرب بزرگراه شهید تندگویان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار و عوارضی تهران قم نصب شده است.

منطقه ۲۰ شهردار به همراه فرماندار ویژه ری و ادارات مستقل در محل حادثه انفجار محله جوانمرد قصاب، پیگیر پایان عملیات و عیادت از شهروندان است.
منطقه ۲۱

اجرای طرح خدمات‌رسانی به شهروندان با محوریت پاکسازی و نظافت انهار و جداول در تابستان، مهم‌ترین اقدام روز گذشته منطقه بوده است.

منطقه ۲۲ در جلسه ستاد اربعین منطقه ۲۲ مقرر شد تا در حوزه خدمات شهری با حضور جهادگران این منطقه بازپیرایی فضای سبز مسیر پیاده‌روی در اسرع وقت انجام و در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز نقاط حادثه‌خیز مسیر جهت تردد راحت زائران شناسایی و عملیات اجرایی برای ایمن‌سازی‌ معابر منتهی به پایانه مرزی خسروی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 780266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مهدی SG ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    بنده از طرف خود وسایر ساکنین منطقه ۲۲ از تلاش شبانه روزی شهردار و روسای نواحی از این همه اقدامات توصیفی !!!!کمال سپاسگزاری را دارم .ضمن اینکه این منطقه به قطب گردشگری تهران نیز مزین شده است وآخر خط تهران بزرگ از سمت غرب است و همچنان از بوی تعفن در داخل واحد ها و اطراف برجها ساکنان و گردشگران رنج می‌برند و ضمنا دپو زباله ها که زمانی در خارج محدوده تهران بود الان در داخل محدوده قرار دارد پیمانکاران هم کماکان بصورت لاک پشت وار در حال احداث فاضلاب شهری در این منطقه مفرح از بوی بد هستند و بموازات رشد منطقه در عرض این چندین سال که از بغل برج سازها ارتزاق خوب و نفس گیری داشته اند به این امر غیر مهم و غیر ضروری یک شهر ناسالم فائق آیند تا حداقل وبلکه از بهره چرخش فاضلاب این همه برج فضا های سبز و درختان چیتگرمنطقه هم مثل سایر اصحاب شان آنان نیز سود و نصیبی عایدشان آید.