اولین تاکسی برقی تهران با حضور شهردار و اعضای شورای شهر رونمایی شد و قرار است این خودرو وارد سیستم حمل و نقل شهری شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر پس از اتمام جلسه امروز -۲۴ مرداد- شورای شهر از اولین تاکسی برقی تهران بازدید کردند و این تاکسی رونمایی شد.

به گفته طراح ساخت این خودرو الکترونیکی «تمام تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود و پلتفرم بدنه‌ای داخلی‌ساز است. بر همین اساس برای ارائه خدمات پس از فروش و نگهداری هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی این خودرو از گارانتی ۵ ساله برخوردار است.»

سازنده خودرو در پاسخ به سئوال آقامیری عضو شورای شهر در رابطه با قیمت باطری گفت: «چون کل تجهیزات داخلی است، نزدیک به ۴۰ درصد  کسر از هزینه خودرو، قیمت باطری را شامل می‌شود.»

شهردار تهران با بیان اینکه درخواست اول ما برای تأمین ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی بوده است، گفت: ابلاغیه تبصره ۱۲ مورد بررسی قرار گرفته و با معاون وزیر نفت جلسه‌ای داشتیم و شهرداری تهران جدول تأمین مالی را آماده کرد، بحث شد که اصل خودروها مورد دقت باشد  و ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را دریافت کنیم. میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی مورد اهمیت است.

زاکانی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین خودروهای برقی را در مدت طولانی دنبال می‌کنیم، گفت: در این خودروها هم آرامش و آسایش در بهره مندی وجود دارد و هم استفاده از آن‌ها صرفه جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد. به همین دلیل به سمت برقی سازی می‌رویم و امروز قرارداد هزار دستگاه خودرو در همین راستا منعقد شد.

او با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زیرساخت‌ها هماهنگ شود، یادآور شد: ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند. وزیر صمت توجه ویژهای به این موضوع دارد و جلسات ثابت هفتگی در این خصوص برگزار می‌شود، در نهایت نتیجه بر این شد خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود.

شهردار تهران ادامه داد: امروز پنج خودرو و هفته قبل دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تسهیلات آن آشنا شویم تا بتوانیم دست به ارائه خدمت بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه اساس بر این است که بر مبنای تولید داخلی در این حوزه پیش برویم، تاکید کرد: کارخانه‌های داخلی یک طرف موضوع هستند و خودورها را ارائه می دهند تا تصمیم گیری کنیم.

او با بیان اینکه نحوه تسهیلات و شرایط را مورد بحث قرار دادیم، یادآور شد: با وزارت نفت، صمت و کشور جلساتی داشتیم تا تسهیلات ویژهای در نظر گرفته شود. امیدواریم از این توان استفاده شود.

کد خبر 780644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha