رئیس کل دادگستری فارس از افزایش تعداد دستگیرشدگان در حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز خبر داد.

شاهچراغ

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، درباره ‌ هتک حرمت به بانوی آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام‌ اظهار ‌داشت: رای در خصوص ضارب بانوی آمر به معروف در نارنجستان قوام ابلاغ شده، اما به دلیل حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص امر به معروف بسیار جدی برخورد می‌کنیم تا کسی جرات پیدا نکند چنین کاری انجام دهد، افزود: ۳ رای در خصوص حادثه نارنجستان قوام از جمله تبعید، شلاق و جریمه سنگین صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با بیان اینکه تا این مرحله از تحقیقات پرونده دستور بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) صادر شده است گفت: تعدادی از دستگیر شدگان در استان فارس و تعدادی نیز در سایر استان ها بوده‌اند که همگی جهت ادامه تحقیقات به استان فارس منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) هفته بعد صادر شود و پروند وی را جهت محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه پرونده مذکور از این پس در اختیار مقام قضایی است و اطلاع رسانی از ابعاد آن نیز مشمول ضوابط قانونی است گفت: اخبار دقیق از روند پرونده صرفاً توسط دستگاه قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

‌وی در خصوص مسائل مربوط به اینکه چطور تروریست داعشی وارد حرم شده است، گفت: یک شخص از بیرون شروع به تیراندازی می‌کند تا فرد امنیتی اسلحه خود را بیرون بیاورد این شخص وارد حرم مطهر شده است، نخستین نفری هم که تیر می‌خورد نیروی امنیتی حرم مطهر بوده است، قصد تروریست حرم سید میرمحمد بوده که به هدف خود نرسیده است.

موسوی افزود: تروریست حادثه شاهچراغ (ع) حدود ۲۵ سال سن دارد و تاجیک است به هیچ وجه هم از حادثه‌ای که رقم زده پشیمان نیست. در واقع اینقدر مغز این شخص را شستشو داده اند که با توجه به اینکه هیچ پشتوانه‌ای هم ندارد باز هم پشیمان نیست.

کد خبر 781205
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 50
  • الف IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    51 13
    ببین طرفدار مهاجرین ما رو تو چه خطری انداختن! نه فقط دولت بلکه امثال طناز طباطبایی که شمال تهران میشینند و برای ژست و ادا میاد به مدیران بام لند به خاطر راه ندادن پسران جوان افغانی که معلوم نیست چجوری وارد ایران شدند،حمله میکنه!
    • US ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      3 38
      هشت میلیون مهاجر ایرانی در دنیا وجود داره،بعد ما نمیتونیم از یک میلیون افغانی در ایران میزبانی کنیم!
  • خودم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    37 3
    یک ماه داشته می چرخیده و از چلو کباب های اطراف حرم می گرفته می خورده.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    22 2
    من یه پرونده دارم الان ۲ سال و نیمه دنبالشم
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    29 25
    تفکر یک داعشی وهابی در حد یک انگل آسکاریس است، معلومه که یک انگل از زندگی و تفکر حقیرانه خودش هرگز پشیمان و نادم نیست.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      36 5
      آقا یا خانم ناشناس یه نکته مهم اینکه طالبان و داعش در افغانستان یک روح و پیکرن. گروهی که در شرارت مستمر هستن و میخوان هر روز خون بریزن و تحت نظر طالبان نباشن جدا میشن از طالبان، اسمشون میشه داعش. هر دو بدترین جنایات جنگی رو دارن. باید اتباع مهاجر رو برگردوند به کشور خودشون وگرنه ایران رو میکنن سوریه!
  • جعفر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    47 5
    این محاجران ومخصوصا افاقنه را بیرون کنید اینها جمعیت زیادی هستند واسلحه برایشان بیاد ،کار مملکت تمام است ،ما یاد نداریم پیشگیری کنیم وهمیشه دفاع بعد حمله مد نظر است ، وسازمانهای امنیتی ما گویی هیچ اشرافی به پراکندگی جمعیتی مهاجران ندارند .
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      39 7
      دقیقاااا. من فقط دلم برای مشهد الرضای زیبا خون شده. آخ مشهد زیبا، که شهری تمیز و امن و پاک بود شده پر از بِزه و جرم و مملو از زباله که اتباع زباله گرد رو زمین رها می کنن. بازار رضا رو که تصاحب کردن اینا. منطقه زیبای طوس رو تصاحب کردن. زمین قولنامه می کنن اقوامشون رو ولو تروریست وهابی میارن داخل ایران. طرفای خیابان سعدی که محل فروش موبایل و تلویزیون و وسایل الکترونیکی هست در تصاحب اینا شده. طرف با لباس طالبان (همون لباس و سربند ) میشینه روی پله های پاساژها. اصلا جاهایی که شما فکر نمی کنی اینها گروه گروه هستن. دائم هم درحال دعوا و ارتکاب جرم هستن. برین بپرسین چند درصد جنایات مشهد توسط اینها اتفاق می افته. چندین برابر شده جرم. یک گروه اقلیت که چهل و اندی سال ایرانن و در گلشهر هستن، تحصیل کردن و انسان های خوبی هستند اما به خدا قسم غیر از همون تعداد، بقیه جمعیت میلیونی دنبال جنایت و آسان در رفتن از ایران و خلافن. روزی نیست که مردم مشهد خصوصا متدینین نگران وضع آینده نباشن. کاش جدی بگیرن مدیران و مسئولان کشور این وضع رو.
    • علی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      1 2
      مهاجران - افغان یا افغانستانی ها
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    38 7
    اگر،. با هنجارشکنی و ضرب و شتم،. مقابله جدی صورت نگیرد. باید منتظر،. افزایش قتل و ترور باشید
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      9 0
      دقیقا دقیقا همینطوره اکثر آ شناس نامه ایران را گرفتن متاسفانه
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      29 14
      این قضایاهیج ربطی به مهاجرین نداره
  • ایران جوان انقلابی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    42 7
    وقت اون شده یه تصمیم قاطع و اجرایی بابت این تعداد اتباع که مخل امنیت و اقتصاد هستن بشه. در غیر این صورت بنزین، برق، دارو، گوشت، گندم، برنج، گاز و همه اقلام رو درکشور با مشکل مواجه می کنن. اینها نه تنها خودشون ازایران میخورن و بعد تروریست پرورش میدن و دهن کجی می کنن بلکه بارمیزنن میبرن اونور. خداییش کدوم کشور ده میلیون مهاجر داره که اکثرا بد و قانون گریز و تنها اقلیت خوبن؟ اگر ده میلیون میدونین چه فاجعه ای به بار میاره؟؟؟؟ به خدا اینها نمیتونن جمعیت ساز باشن. این نابودی نسل ایرانی هست.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      9 2
      سلام وقت بخیر مام خیلی ناراحتیم ازاین اتفاقات خیلی متأسفیم. ما نزدیک به ۳۴ساله اینجایی سختی‌هایی زیادی کشیدیم هرچی نشستیم گوش کردیم کشورمون درس نشد تو یکی ۲سالم خدایی خیلی مهاجر اومده که خیلی بهتر از ما زندگی میکنن این همه سال اینجا بودیم به راحتی الان اینا نبودیم محدودیت‌های زیادی داشتیم ما خودمون این حجم از محاجرایی که از بتلا کشورمون میاد میبینم کوچه خیابونای تهران میمونیم. خود ملت ایران که هیچ .منکه همیشه اینارو میبینم با این طیپ وقیافه میگم طالبان خیلی هم زیاد شده خدا عاقبت مارو هم بخیر کنه با اینا سیخو کباب باهم نسوزه
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    21 0
    کدوم کشور ده میلیون مهاجر افغانی که باعث بیکاری و گرانی خانه و ناامنی در ایران شده را راه میدهند اگر اسلحه بدست این‌ها برسد ایران را میکنند سوریه اینها درکشور خودشان نساختند حالا همشون جمع شده اند در ایران از برق واب و نان و دارو تحصیلات رایگان دولتی استفاده میکنند آنها را اخراج کنید تا دیرنشده
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    14 0
    کدوم کشور ده میلیون مهاجر افغانی که باعث بیکاری و گرانی خانه و ناامنی در ایران شده را راه میدهند اگر اسلحه بدست این‌ها برسد ایران را میکنند سوریه اینها درکشور خودشان نساختند حالا همشون جمع شده اند در ایران از برق واب و نان و دارو تحصیلات رایگان دولتی استفاده میکنند آنها را اخراج کنید تا دیرنشده
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    18 1
    همه‌ی ایران ناراحت از وجود اتباع افغانستان هستند منتها مسئولان با آمار بازی کردند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    18 2
    اگه نظر مردم واستون مهمه مخض رضای خدا افغان ها رو از ایران اخراج کنید
  • رضا رحیمی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    16 1
    با این همه واردات افغانی باید شاهد ترورهای بدتر از این باشیم محل ما جمعیت افغانی از ایرانی بیشتر است خدا به دادمان برسد قابل توجه ریس جمهور
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    10 1
    من‌‌‌ اگر جای مسئولان بودم ! دستور میدادم ضربات دردناکی رو به عمق پاکستان و افغانستان‌ وارد کنند... تا دولتمردان وهابی آن‌کشورها بفهمند....هر کنشی یک‌ واکنشی در پی خواهد داشت...! همانگونه که امام‌ علی (ع) فرمودند شر را چیزی دفع نخواهد کرد جز شر .... تعدی به خاک ایران بزرگ و هتک حرمت ساحت مقدس اهل بیت رسول الله و کشته شدن فرزندان این آب و خاک _ عواقب وخیم و دردناکی رو در پی خواهد داشت ..
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    12 4
    همیشه با اعدام مخالف بودم اما برای این متوحش ها اعدام با تیربار اونم شروع از نوک پا با فاصله تا مغز به مدت چندین 30دقیقه باید صورت بگیره. فکر کردن ایران بی صاحاب مونده. هر حرام لقمه ای راحت از مرز رد میشه میاد جنایت بازی.
  • ه.و IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    10 3
    کلا باید اراذل و اوباش رو شدیدا تنبیه کرد تا حل بشه... الان دیگه دخترها هم قمه کش شدن... خب این یعنی تبلیغات و ترویج شده... شب عاشورا در یه شهر کشور دخترای قمه کش افتادن دنبال دسته عزاداری و خون به پا کردن... این به خاطر چیه؟... خانواده بچه رو نمیتونه جمع کنه... جامعه نمیتونه جمع کنه... قانون نمیتونه جمع کنه و اونطرف یه سیستمی قدرت جذب داره... میاد و چنین رفتاری رو تبلیغ میکنه و آخرش همین میشه... همه اراذل و اوباش باید جمع بشن... هم وطنی هم نفوذی... مردم باید طردشون کنن...
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    10 1
    لطفا این همه مماشات بس است...تعدی به این اماکن و بقاع متبرکه و زوار خط قرمز ماست. لبیک یا رسول الله لببک یاعلی بن ابیطالب لبیک یا حسین
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    17 1
    مشکل الان کشور فقط و فقط افغان ها هستند همه تروریست ها ریختن ایران ولی کو گوش شنوا
  • مهدیه IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    8 23
    اشد مجازات اگر دولت ما سختگیری می کرد این اتفاق نمی افتاد لعنت بر منافق لعنت بر بی حجاب ها ومردان بی غیرت وچشم ناپاک
  • حسن DE ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    14 5
    بازهم مرز های کشور راباز می‌گذارند که مزدوران داعش وطالبان واردکشور شوند روزانه چند هزار تبعه افقان وارد کشور میشوند
  • ح :ب IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    10 1
    تروریست‌ها بهشون رحم نباید در احدام:۴