مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما در سال‌های اخیر نتیجه رشد قیمت ارز بوده است. درحال‌حاضر بخش قابل‌توجهی از پروازها به مقصد کشورهای دیگر توسط ایرلاین‌های خارجی انجام می‌شود و فقط تعداد محدودی از ایرلاین‌های ایرانی پروازهایی به کشورهای خارجی انجام می‌دهند.

عکس

برای سفر به ایروان شما می‌توانید از میان پروازهای ایرلاین‌های ایرانی مانند وارش و ایران ایرتور یا پروازهای خارجی مانند هواپیمایی قطر و ترکیه یکی را انتخاب کنید. قیمت بلیط پرواز تهران ایروان با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است. در ادامه از عوامل مؤثر در قیمت بلیط تهران به مقصد ایروان بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

قیمت بلیط پرواز تهران ایروان ایرلاین‌های ایرانی

ایرلاین‌های ایرانی مانند ماهان، ایران ایرتور و وارش هر هفته پروازهایی به مقصد ایروان دارند. مبدأ این پروازها نیز مانند بسیاری از پروازهای خارجی دیگر از فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌شود. اگر تا به حال برای خرید بلیط پرواز تهران ایروان به سایت‌های رزرو اینترنتی سر زده باشید؛ حتماً متوجه اختلاف قیمت زیاد این پروازها با پروازهای ایرلاین‌های خارجی شده‌اید.

قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. بااین‌حال بلیط ایرلاین‌های ایرانی برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به کشور ارمنستان در اختیار دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت بلیط‌های پرواز تهران به ایروان در نیمه اول سال 1402 از حدود 5 میلیون تومان شروع می‌شود.

قیمت بلیط ایرلاین‌های خارجی

هزینه سفر با ایرلاین‌های خارجی همیشه بسیار بیش‌تر از ایرلاین‌های داخلی است. کیفیت پرواز و خدماتی که ایرلاین‌های خارجی در اختیار مسافرانشان می‌گذارند با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی قابل‌مقایسه نیست. نکته مهم دیگر اینکه اکثر بلیط‌های پرواز تهران به مقصد ایروان در کلاس اکونومی به فروش می‌رسند.

images_1692510642_64e1a9b27e9d2.png

 همچنین بسیاری از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی‌ خارجی یک توقف کوتاه در کشورهایی مانند امارات، قطر و... دارند پس در هنگام رزرو بلیط حتماً به این نکته توجه داشته باشید. شما می‌توانید بلیط پرواز ایرلاین‌هایی مانند هواپیمایی قطر، ترکیه، ارمنستان و... را از سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما بخرید. قیمت بلیط پرواز تهران ایروان ایرلاین‌های خارجی در نیمه اول سال 1402 از حدود 14 میلیون تومان شروع می‌شود.

قیمت بلیط لحظه آخری ایروان

بلیط‌های لحظه آخری همیشه ارزان‌تر هستند. بسیاری از آژانس هواپیمایی با خرید زودهنگام بلیط‌های برخی از پروازهای پر متقاضی، آن‌ها را با قیمت‌های مختلفی تحت عنوان بلیط چارتری می‌فروشند. اگر بلیط‌های چارتری تا ساعات نزدیک پرواز به فروش نرسند، بلیط‌ آن‌ها به عنوان بلیط لحظه آخری فروخته می‌شود.

آژانس‌های هواپیمایی برای اینکه ضرر کم‌تری را متحمل شوند، این بلیط‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری در اختیار مشتریانشان می‌گذارند. بسیاری از مسافران هم از خرید این بلیط‌ها استقبال می‌کنند و آن‌ها را به بلیط‌های سیستمی یا چارتری ترجیح می‌دهند. بااین‌حال همیشه بلیط لحظه آخری به مقصد ایروان وجود ندارد. اگر برای سفرتان به ایروان برنامه‌ریزی دقیقی دارید؛ بلیط‌های لحظه آخری برای شما مناسب نیستند.

images_1692510660_64e1a9c41eb76.png

مدت زمان پرواز تهران به ایروان

فاصله هوایی تهران تا شهر ایروان حدود 793 کیلومتر است؛ بنابراین میانگین زمان پروازهای مستقیم از تهران تا ایروان را باید حدود یک ساعت و نیم در نظر بگیرید. شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و آرمنیا ایرویز از تهران و برخی از شهرهای بزرگ دیگر پرواز مستقیم به مقصد ایروان دارند.

پروازهای مستقیم به مقصد فرودگاه بین‌المللی ایروان انجام می‌شوند. زمان پرواز ایرلاین‌های خارجی دیگر نیز با توجه به مدت زمان توقفشان در مقصد اول متفاوت است. این پروازها به صورت مستقیم انجام نمی‌شوند و شما توقفی کوتاه در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهید داشت. در هنگام رزرو اینترنتی بلیط پرواز تهران ایروان می‌توانید مدت زمان پرواز را ببینید.

بهترین زمان خرید بلیط سفر به ایروان

اگر سفری برنامه‌ریزی‌شده به ایروان در پیش دارید؛ بهترین زمان خرید بلیط تهران به ایروان چند هفته قبل از تاریخ سفرتان است. با این کار خیالتان بابت خرید بلیط هواپیما راحت می‌شود. همچنین اگر تاریخ سفرتان در پیک سفرهای نوروزی یا تابستانی است؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک ماه قبل به فکر خرید بلیط باشید. خوشبختانه تعداد پروازهای تهران به ایروان و بالعکس بسیار زیاد است؛ بنابراین مشکلی برای خرید بلیط نخواهید داشت.

خرید بلیط پرواز تهران ایروان با کم‌ترین قیمت

هزینه خرید بلیط پرواز به ایروان به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهید با ایرلاین‌های ایرانی سفر کنید، هزینه سفر شما به شدت کم می‌شود. همچنین اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید در تاریخ موردنظرتان بلیط لحظه آخری بخرید. با خرید این نوع بلیط‌ها به مقدار قابل‌توجهی در هزینه سفرتان صرفه‌جویی خواهد شد.

پروازهای تهران به مقصد ایروان هر روز هفته از فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌شود. شما می‌توانید بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف را به صورت اینترنتی رزرو کنید. همچنین در حال حاضر مسافران ایرانی بدون ویزا می‌توانند 90 روز در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند.

کد خبر 781959

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha