40سال پیش در چنین روزی خبری در خصوص دستگیری بزرگترین باند جنایت، آدم ربایی، قتل و غارت و راهزنی توسط ماموران ناحیه ژاندارمری خوزستان منتشر شد که بازتاب زیادی داشت.

باند جنایتکار جاده‌های خوزستان

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه اطلاعات در 29مرداد سال1370 می‌نویسد: در تاریخ 13/4/62 شخصی به نام عبدالحسین صالحی کارمند پایگاه پنج شکاری امیدیه، دادخواستی تسلیم هنگ ژاندارمری اهواز کرد مبنی براینکه ساعت 10 شب مورخ 4/4/62 با اتومبیل پیکان شماره 28332- اصفهان 11 خود، از اهواز عازم امیدیه بود که در فلکه «چهارشیر» اهواز، سه نفر که خود را مسافر امیدیه معرفی می‌کردند، از او خواستند آنها را به امیدیه ببرد، در بین راه در نزدیکی رامهرمز – اهواز با تهدید او را از اتومبیل پیاده کردند و پس از بستن دست و پا و دزدیدن وسایل و مبلغ 4 هزار تومان موجودی جیبش او را در بیان رها کرده و گریختند.

وقوع رویداد مزبور، شایعاتی از قبیل آدم ربایی، قتل، راهزنی و سرقت در جاده‌های خوزستان به ویژه  جاده اهواز -ماهشهر توام با رعب و وحشت در میان مردم  و رانندگان ایجاد کرد که با دستور از هنگ ژاندارمری اهواز به گروهان ژاندامری و اعزام اکیپ‌های گشتی و زیر نظر گرفتن رفت و آمد مسافران با لباس مبدل، سرانجام در ساعت 10 و 20 دقیقه شب  13/4/62 دو نفر از سارقان را در سه راهی صنایع فولاد شناسایی و دستگیر شدند.

این دو نفر پس از دستگیری خود را نورعلی مصری و علی صوری معرفی کردند و به سرقت  اتومبیل پیکان شماره 28332- اصفهان 11 اعتراف و همدست دیگر خود عبدالرضا عموری را نیز معرفی کردند.

این 3، در بازجویی‌هابه قتل 2 زن جوان و 3 مرد، سرقت چند اتومبیل و موتور سیکلت در اهواز، ماهشهر، رامهرمز و شیراز با همدستی 9 نفر اعتراف کردند. اعضای دیگر این باند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشدند و اموال مسروقه از مخفیگاهشان کشف و ضبط شد که بخشی از این اموال به صاحبانشان تحویل داد شد.

متهمان در اعترافات خود گفتند که از سال 58 کارشان را آغاز کرده و قصد داشتند در همه جاده‌های خوزستان اقدامات جنایتکارانه خود را ادامه دهند و اتومبیل و موتورسیکلت‌ های مسروقه را باجعل سند، در شهرهای دیگر ایران بفروش برسانند.

برای بررسی  و تحقیقات بیشتر پرونده متهمان به مراجع قضایی و متهمان تحویل اداره آگاهی اهواز شدن تحویل داده شدند.
 

کد خبر 782003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha