به گزارش نیویورک تایمز، 8020 مجموعه که در حوزه رسانهها فعالیت دارند، از جمله شرکتهای حامی و پیگیر مخاطبان، روزنامههای عکاسی و مجلات جی.پی.جی بهزودی تعطیل میشوند.
میشل فاکس مدیرعمل یک شرکت رسانهای که کارکرد خودش را «انقلابی جدید در شرکتهای رسانهای مختلط» معرفی میکند، درباره چنین اتفاقی، خطاب به چند تن از مدیران رسانههای مرتبط با خود نوشته است: در مواجهه با چنین رویداد اقتصادی عجیب و غیرقابل باور و با توجه به فضای ویران شده تبلیغات و کم شدن بودجه شرکت، بیشتر از این نمیتوانیم ادامه دهیم و در نتیجه ناچاریم 8020 رسانه مؤثر و کارآمد خود را هر چه زودتر تعطیل کنیم.
فاکس در این شرکت مجموعهای از رسانههای چاپی و الکترونیکی را هدایت میکرده و به همین دلیل در بخش دیگری از نامه خود اشاره کرده است: شکی نیست که کمپانی ما آنچه را که دیگران هنوز نتوانستهاند، به خوبی انجام داده و نشان داده که چاپ و فضای مجازی با هم کارکرد مؤثر و بسیار خوبی دارند و حتی گاه میتوانند به یکدیگر در تاثیر بیشتر کمک کنند.
وی همچنین نوشته است: ما توانستیم ثابت کنیم که مجموعهای از رسانهها در کنار هم آنقدر قدرتمند هستند که در مجموع رسانهای شکوهمند و تماشایی خلق کنند. اما موضوع غیرقابل انکار این است که صنعت چاپ باید نمونه جدیدی را بیاید و بهطور قطع مشارکت و همکاری در مالکیت رسانهها پایه اصلی برای یافتن این نمونه است.
روزنامه سان تایمز نیز برای مقابله با بحران ناشی از افت ناگهانی و کسادی بازار آگهیهای خود به ناچار تغییراتی در سازمان خود ایجاد کرد. این روزنامه به سایر شرکتهای رسانهای پیوست تا بحران اقتصادی به حذف روزنامه از انتشار منجر نشود. سان تایمز به شرکت تریبون که مسئولیت انتشار روزنامههای شیکاگو تریبون و لوس آنجلس تایمز را بهعهده دارد، ملحق شد. این در حالی است که سان تایمز عامل انتشار 59 روزنامه و وب سایتهای رسانهای دیگر نیز هست.
جرمی ال هاربریچ مدیر موقت سان تایمز امیدوار است بهزودی منابع درآمد، سرمایهگذاران و راه حلی برای مشکلات اقتصادی روزنامه بیابد چون سهام سان تایمز تنها در 52 هفته گذشته، 3درصد از ارزش خود را از دست داده است.گفتنی است بهدلیل بحران اقتصادی در جهان بسیاری از رسانهها تعطیل شده و کارمندان آن بیکار شدهاند. تنها در 2 ماه نخست سال جدید میلادی در آمریکا بیش از 7 هزار شغل در حوزه رسانهها حذف و کارمندان آن از کار برکنار شدند.