احمدی صدر گفت: در حال حاضر استان تهران، ۲۳ هزار تخت برای نگهداری معتادان متجاهر دارد. از دیگر دستاورد های قرارگاه اجتماعی شناسایی و جمع آوری و پلمپ ۴۰۰ خانه پلاک قرمز بود.

احمدي صدر

به گزارش همشهری، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری با بیان اینکه  ۱۴ الی ۱۵  نهاد به صورت مستقیم و بیش از ۲۰  نهاد به صورت غیرمستقیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند، گفت:«قرار بود آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم کاهش پیدا کند، اما فقط در مقوله معتادان متجاهر در ابتدای برنامه ششم ۵ هزار معتاد متجاهر در تهران داشتیم، اما در پایان برنامه ششم ۲۵هزار معتاد متجاهر داریم و نه تنها آسیب‌های اجتماعی متوقف نشده که روند صعودی و رشد فزاینده داشته است.»

احمد احمدی صدر با اشاره به این موضوع که قرارگاه اجتماعی شهر تهران برای هم افزایی و مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های مسئول در بحث آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد، درباره دستاوردها و ثمرات این قرارگاه گفت: تا کنون ۳۴ جلسه تشکیل شده و بیش از ۳۳۰ مصوبه داشته‌ایم که ۸۰ درصد آنها عملیاتی شده‌اند. بیش از ۵۰ درصد این مصوبات، مواردی بود که پیش از این نامه نگاری‌های مربوط به آنها بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف چند ماه یا چند سال معطل مانده بود.

احمدی صدر درخصوص یاورشهرها و ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر هم گفت: به اذعان پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۱۹ هزار معتاد متجاهر در کف خیابان های تهران و  ۲۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران حضور داشتند. ظرفیت پلیس برای نگهداری این افراد در شهر تهران ۱۰ الی ۱۱ هزار تخت بود و تقریبا ۹ هزار تخت برای شهر تهران کمبود داشتیم. ظرفیت کل استان برای نگهداری معتادان متجاهر ۱۳ هزار تخت بود، اما با راه اندازی یاور شهرها، ظرفیت کامل برای نگهداری معتادان متجاهر افزایش یافت،

به گفته او «در حال حاضر استان تهران، ۲۳ هزار تخت برای نگهداری معتادان متجاهر دارد. از دیگر دستاوردهای قرارگاه اجتماعی شناسایی و جمع آوری و پلمپ ۴۰۰ خانه پلاک قرمز بود. خانه های پلاک قرمز خانه هایی هستند که در آنجا معتادان مواد مصرف می‌کنند و خرید و فروش مواد انجام می‌شود.»

احمدی صدر افزود: در این دوره از مدیریت شهری اتفاقی در حوزه آسیب‌های اجتماعی افتاد که در تاریخ شهرداری از بلدیه تا به امروز بی‌سابقه  بوده است. در تاریخ شهرداری تهران برای نخستین بار معتادان متجاهر پذیرفته و ساماندهی شدند. در این دوره برای اولین بار بود که برای پذیرش معتادان متجاهر ظرفیت ایجاد شد. در گذشته گرمخانه‌ها برای اسکان کارتن خواب‌ها ایجاد شده بود که در بین آنها معتادان هم بودند و هرگز ظرفیتی برای نگهداری معتادان متجاهر و حتی معتادان عادی در گرمخانه‌ها وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۱ قرار بود ۳ گرمخانه جنرال با ظرفیت هرکدام ۱۵۰ تخت برای معتادان متجاهر ایجاد شود و متأسفانه در چند دوره مدیریت شهری حتی یک تخت هم به بهره برداری نرسید اما در این دوره برای اولین بار در بازه زمانی ۸ ماه در قالب یاورشهرها، ۵ هزار ظرفیت برای پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شد. 

کد خبر 782053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha