«فسیل» ساخته کریم امینی با گذر از ۵ میلیون و ۵۶۷ هزار تماشاگر از «بگذار زندگی کنم» (شاپور قریب، ۱۳۶۶) که ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در فاصله سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۴ در سینما به تماشایش نشسته بودند، عبور کرد و هفتمین فیلم پرمخاطب سینمای پس از انقلاب شد.

فسیل یک

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسد «فسیل» تا پایان شهریور «گذرگاه» (شهریار بحرانی، ۱۳۶۶) را که هم‌اکنون با بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب، ششمین فیلم پرتماشاگر سینمای ایران است را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

اکران «فسیل» از ۲۵ اسفند سال پیش شروع شده و بیش از ۵ ماه است که روی پرده است. در کنار «دینامیت» (مسعود اطیابی، ‌ ۱۴۰۰) که از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تا تقریبا شب عید ۱۴۰۱ روی پرده بود، «فسیل» از رکوردداران حضور روی پرده سینماهاست. سینماداران حاضر نیستند به این راحتی از خیر این فیلم بگذرند و به اتمام اکرانش رضایت دهند. ر طبق آمار «سمفا» (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) در همین ۷ روز اخیر میران فروش این فیلم بیش از ۲۴۰ میلیون تومان بوده و همچنان از همه فیلم‌های روی پرده بیشتر می‌فروشد. در همین بازه زمانی، «شهر هرت» که آن هم ساخته کریم امینی است، کمی بیش از ۴۷ میلیون تومان فروش داشته است. «سه‌کام حبس» ساخته سامان سالور در همین مدت نزدیک ۲۰ میلیون تومان فروخته است. میزان فروش نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان «فسیل» نشانگر علاقه و اشتیاق مردم به دیدن این فیلم است. فیلم‌های جدیدتر که در هفته‌های اخیر اکران شده‌اند، فروش‌شان در ۷ روز اخیر اختلاف فاحشی با «فسیل» داشته است.

فیلم‌های قدیمی‌تر که همچنان بالاتر از «فسیل» در جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های سینمای ایران قرار دارند عبارت‌اند از: «عقاب‌ها» با ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تماشاگر، «کانی‌مانگا» با ۷ میلیون و ۵۸۱ هزار تماشاگر، «کلاه قرمزی و پسرخاله» با ۶ میلیون و ۱۷۷ هزار تماشاگر، «افعی» با ۶ میلیون و ۴۰۵ هزار تماشاگر و «گذرگاه» با ۵ میلیون و ۷۰۷ هزار تماشاگر. هر کدام از این فیلم‌ها معمولا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در سال‌های مختلف روی پرده بودند، اما بیشترین تماشاگرشان در همان اکران سال‌های اول و دوم این فیلم‌ها را دیده‌اند. باید دید «فسیل» تا کجا جلو می‌رود و چه رکوردهای دیگری از خود به جا می‌گذارد.

کد خبر 782651
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زمانی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 11
    فسیل بدترین فیلمی است که اخیرا دیده ام .بی محتوا و با بازیهای بسیار ضعیف من به توصیه دوستم رفتم و بعدش تا چند روز حرص خوردم .چرا فیلمهای به این بدی را تبلیغ میکنند و حمایت؟
  • فیروزه IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    عالیییییی بود . توصیه میکنم حتما ببینید .