مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

عبور آب از یک غشا نفوذ پذیر و جابه‌جایی از یک محیط غلیظ به محیطی با غلظت پایین تر اسمز نام دارد. غلظت حلال نیز همان تعداد یون ها، باکتری ها، نمک و اقلام جامد محلول است.

image-20230823143613-1.png

اسمز معکوس چیست؟ آیا منظور رفتن از محیطی کم غلظت به محیطی غلیظ است؟ آیا این معکوس بودن امکان پذیر است؟ منظور از اسمز معکوس صنعتی چیست و دستگاه اسمز معکوس صنعتی چگونه کار می‌کند؟

اسمز معکوس صنعتی فرآیندی پیچیده است که توسط دستگاه‌های به خصوصی مانند دستگاه RO صنعتی انجام می‌شود. وجه تمایز اسمز معکوس با اسمز طبیعی، وجود یک غشا نیمه نفوذ پذیر و ایجاد فشار بالا در محیط غلیظ است. فرایندی که توسط دستگاه RO صنعتی انجام می‌شود به صورت زیر است:

  1. ورود پساب ها، آب های آلوده صنعتی، آب های شور و...
  2. ایجاد فشار در سمت آب غیر قابل تمیز
  3. عبور از غشا نیمه نفوذ پذیر
  4. جدا سازی آب از املاح و آلاینده
  5. اضافه کردن مواد ضدعفونی کننده و فیلتر های نهایی

دستگاه اسمز معکوس صنعتی انواع گوناگونی دارد. عملکرد کلی دستگاه‌های صنعتی اسمز معکوس یکی است. رایج ترین و کارآمد ترین نوع آن ها دستگاه RO صنعتی است. RO به معنا همان اسمز معکوس است. نکته‌ای که برای دستگاه RO صنعتی وجود دارد این است که این دستگاه با وجود اینکه تنها یک نوع از دستگاه‌های اسمز معکوس صنعتی است، با تفاوت هر قطعه و یا بخش کوچکی از آن، قیمت متفاوتی داشته باشد. متاسفانه به دلیل قیمت های مختلف دستگاه RO صنعتی سوءاستفاده های بسیاری از خریداران می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید تحقیق کنید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات و آگاهی از قیمت دستگاه RO  صنعتی و یا به طور کلی دستگاه های اسمز معکوس صنعتی می‌توانید با پاکاب فراز مهر تماس حاصل کنید. لازم به ذکر است تفاوت‌هایی جزئی در دستگاه RO صنعتی در مواردی مانند سیستم تنظیم فشار، طراحی و ابعاد وجود دارد.

حدود قیمت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی چقدر است؟

به طور کلی قیمت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی متغیر است و از عوامل زیادی تاثیر می‌پذیرد. این عوامل شامل ظرفیت تصفیه، تکنولوژی استفاده شده، کارایی، نوع فیلتر ها و سیستم ها، برند و کشور سازنده می‌شود. قیمت آن ها از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر است. قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی در مدل های ساده و با کارایی متوسط مناسب تر است، می‌توانید دستگاه هایی را با قیمت نسبتا ارزان تر، به مبلغ حدود 500 تا 1000 دلار پیدا کنید.

اما اگر به دنبال دستگاه های با کارایی بالاتر و ظرفیت بزرگ تر هستید، قیمت ها به طور قابل توجهی بالاتر خواهند بود و ممکن است برای مدل های پیشرفته تر حدود 5000 دلار یا بیشتر هزینه کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید در خرید نباید فقط قیمت را در نظر بگیرید، بلکه کیفیت و کارایی دستگاه از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. پیشنهاد ما این است از برند ها و تولید کنندگان معتبر و با سابقه استفاده کنید تا از امکانات مطلوب و خدمات پس از فروش مطمئن شوید.

پیشنهاد ما این است که برای انتخاب دستگاه آب شیرین کن صنعتی (دستگاه اسمز معکوس صنعتی) متناسب با نیاز های خود، با کارشناسان و فروشندگان پاکاب فراز مهر ارتباط برقرار کنید. آن ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و دستگاهی با توجه به بودجه و نیاز های شما پیشنهاد دهند.

اجزای دستگاه RO صنعتی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

آشنایی با اجزای دستگاه اسمز معکوس صنعتی

خدمات پس فروش دستگاه اب شیرین کن صنعتی شامل چه چیز هایی است؟

  • نصب و راه اندازی: شرکت تامین کننده دستگاه آب شیرین کن صنعتی معمولا تیم فنی مجربی را برای نصب و راه اندازی دستگاه به محل شما ارسال می‌کنند.
  • آموزش و آشنای با دستگاه: تیم فنی شرکت تامین کننده باید آموزش های لازم را به شما و کارکنانتان برای استفاده صحیح از دستگاه آب شیرین کن صنعتی ارائه دهد.
  • تعمیر و نگهداری: شرکت تامین کننده می‌تواند یک برنامه نگهداری روزانه یا دوره ای برای دستگاه آب شیرین کن صنعتی شما ارائه دهد. این برنامه ها معمولا شامل تعویض فیلترها، بررسی کلی اجزا و عیب های احتمالی
  • تامین قطعات یدکی: اگر در طول زمان نیاز به تعویض یک قطعه از دستگاه شما باشد، شرکت تامین کننده باید توانایی تامین قطعات یدکی صلی را داشته باشد.
  • پشتیبانی فنی: در صورت بروز هر گونه مشکل یا نقص فنی در دستگاه، شرکت تامین کننده باید خدمات پشتیبان تلفنی یا اعزام نیروی فنی برای شما انجام دهد.
  • ارتقا و به روز رسانی: در صورتی که نسخه های بهبود یافته‌ای از نرم افزار یا تکنولوژی دستگاه آب شیرین کن صنعتی شما موجود شد، شرکت تامین کننده می‌تواند امکان ارتقا و به روزرسانی را برای شما فراهم کند.
  • گارانتی: تامین کننده باید گارانتی کامل و معتبر برای تعمیر رایگان و تعویض قطعات معیوب در طول دوره‌ای مشخص به شما ارائه دهد.

    آشنایی با اجزای دستگاه اسمز معکوس صنعتی

سخن پایانی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی یک تکنولوژی پیشرفته است که نقش بسزایی در صنایع مختلف ایفا می‌کند. این دستگاه ها با استفاده از فرآیند های تصفیه مختلف، آب غیر قابل مصرف را به آب شیرین و کیفیت بالا تبدیل می‌کنند. با کاربرد های گسترده در صنایع مختلف، دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به بهبود کیفیت و کارایی فرآیند ها و به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند. برای صرفه جویی در زمان و کمک به یکدیگر برای خرید بهینه، در صورت داشتن تجربه خرید از (پاکاب فراز مهر: pakabmehr.com) انتقادات و پیشنهادات خود را به ما اعلام کنید.

کد خبر 782950

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha