رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص کشته شدن یوگنی پریگوژین فرمانده گروه واگنر روسیه در سانحه هوایی، انگشت اتهام را به سمت پوتین گرفت.

رد ماسک روی صورت بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید گفت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در مورد سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین مطلع شده و او به خبرنگاران گفت که دقیقا نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است.

با این حال بایدن ادامه داد: «اما من تعجب نمی‌کنم. اتفاقات زیادی نیست که در روسیه رخ دهد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، پشت آنها نباشد. اما من آنقدر نمی‌دانم که پاسخ را بدانم.» 

به گفته مقامات روسی، نام پریگوژین به عنوان مسافر یک جت شخصی که شامگاه چهارشنبه در شمال مسکو سقوط کرد و هیچ بازمانده ای نداشت، فهرست شده است. رویترز نمی‌تواند تایید کند که او در هواپیما بوده یا خیر، گرچه یک کانال تلگرامی مرتبط با واگنر، مرگ پریگوژین را اعلام کرد.

یک مقام آمریکایی هم به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که «کشته شدن» پریگوژین در دولت بایدن پیش‌بینی می‌شد. این مقام همچنین گفت که این حادثه رویکرد کاخ سفید در قبال کرملین یا جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

کد خبر 783090
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    هی خوراکیای خوشمزه داد به پوتین خورد اخرش مار، افعی شد خودشو کباب کرد و دودشو داد به آسمون اینم از عاقبت دوستان ناخلف!52
  • Borzoo NO ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    احتیاجی به سخن پراکنی بایدن خواب آلود نیست...حتی بچـــه ها هم این را می دانند که سر آشپز پــوتین عمدا کشته شد..مثل عدنان خیراله پسر عموی صدام که هلیکوپتر او توسط استخبارات صدام سرنگون شد