همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های نهادهای بین‌المللی حاکی از آن است که رشد اقتصادی آمریکا از سال ۲۰۱۰ از سرگرفته می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه فرانس ۲۴، تیموتی گایتنر - وزیر خزانه‌داری آمریکا - یادآور شده است: نشانه‌های مثبتی در اقتصاد آمریکا وجود دارد.

پس از ۳ سال رکود در بازار مسکن آمریکا، تقاضای خرید مسکن نو و دسته دوم رو به افزایش است و نخستین نشانه‌های از سرگیری رشد پس از بحران وام مسکن مشاهده می‌شود.[آشنایی با بحران مالی در بازار مسکن آمریکا (2006)]

به این ترتیب میلیون‌ها آمریکایی نیز می‌توانند به بازپرداخت اقساط معوقه خود روی آورند و بدون واهمه از توقیف ملک خود، زندگی کنند. تیموتی گایتنر گفت: برای یافتن راه‌حل‌های خروج از بحران به زمان نیاز است اما چشم انداز بهبود اوضاع در آمریکا و در دیگر کشورها مشاهده می‌شود.

ژان کلود تریشه - رئیس بانک مرکزی اروپا - نیز خاطر نشان کرد: سال ۲۰۱۰، سال از سرگیری رشد اقتصادی خواهد بود به شرط آنکه تصمیمات مناسب اقتصادی گرفته شود.

دومینیک استروس کان - مدیر کل صندوق بین‌المللی پول - هم اذعان کرده است: سال ۲۰۱۰، سال بهبود اوضاع خواهد بود اما اولویت را باید به نظارت بر نظام مالی اختصاص داد.

در اروپا به نظر می‌رسد بخش خودروسازی با بهبود اوضاع مواجه شده باشد. در ماه مارس فروش خودروی نو در فرانسه و ایتالیا و آلمان افزایش یافت. طی یک ماه گذشته ارزش سهام در بورس‌های اروپایی نیز افزایش یافته است.

کد خبر 78398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز