سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه بررسی به جرایم استیون گرین نظامی سابق آمریکایی آغاز شد

خبرگزاری اتریش گزارش داد، با انتخاب اعضای هیات منصفه، از روز گذشته دادگاه بررسی به جرایم نظامی سابق آمریکایی آغاز شد که در عراق همراه با همقطارانش به یک دختر عراقی تجاوز کرد و سپس وی را به قتل رساند.

متهم که استیون گرین نام دارد باید به 17 مورد اتهام در برابر دادگاه مدنی در کنتاکی پاسخ دهد. همدستان وی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند. این در حالی است که امکان صدور حکم اعدام گرین وجود دارد.

او بر خلاف همقطارانش در برابر دادگاه نظامی قرار نمی‌گیرد، زیرا جرم وی پس از آن افشا شد که از ارتش آمریکا جدا شده بود. به گفته همقطاران گرین، وی سردسته این جرم وحشیانه در زمان استقرار این گروه در عراق بود.

به گفته آنها، وی مارس 2006 پیشنهاد قتل "چند تا عراقی" را مطرح کرد. این نظامیان که صورت خود را پوشانده بودند، به محمودیه در جنوب بغداد رفته و سپس به خانه یک خانواده عراقی یورش بردند. همه آنها در این خانه به دختری 14 ساله تجاوز کردند.

بر اساس اعترافات یکی از این افراد، گرین اول در اتاق مجاور والدین و سپس یک دختر دیگر این خانواده را به گلوله بست و سپس اسلحه را به سوی قربانی تجاوز نشانه گرفت.

این سربازان پس از این جنایت هولناک خانه را به آتش کشیدند. پرونده محمودیه در سال 2006 وجهه نیروهای مسلح آمریکا را در عراق بیش از پیش خراب کرد

کد خبر 78405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز