بازرسی ویژه ریاست جمهوری از مردم خواست گزارش‌های مستند خود درباره رشوه‌خواری و دیگر مفاسد و تخلفات اداری را از طریق سرشماره ۲۷۷۷ - ۰۲۱ ارائه کنند.

رشوه

به گزارش همشهری آنلاین، ستاد خبری مبارزه با فساد بازرسی ویژه ریاست جمهوری اعلام کرد آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره موضوع رشوه و سایر گزارش‌های مستند از مفاسد و تخلفات اداری است.

این ستاد با اعلام سرشماره ۲۷۷۷ - ۰۲۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده ۵۹۲ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که رشوه‌دهنده، پرداخت رشوه را گزارش دهد، از مجازات قانونی معاف شده و مال به وی بازمی‌گردد.

«مبارزه با فساد و تخلفات اداری» از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های دولت سیزدهم است و آیت‌الله رئیسی بارها با تأکید بر ضرورت «مبارزه با فساد» و مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری»، نظارت و پیشگیری را مؤثرترین و مهم‌ترین عامل مقابله با مفاسد دانسته و به مردم اطمینان داده است دولت مردمی در پایبندی به قوانین و ضوابط، اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از قدرت و منابعی که در اختیار دارد، سوءاستفاده کند.

رئیس‌جمهور همچنین در نیمه آبان ماه ۱۴۰۰، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن درویشیان» را که در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشت، به‌عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری و نماینده خود در امر مبارزه با فساد منصوب و بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی اختیاراتی ویژه در این زمینه برای اجرای سند ملی مبارزه با فساد به وی تفویض کرد.

کد خبر 784235
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 0
    فساد باید اول از گنده ها ریشش خشک بشه
  • احمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 0
    سلام خسته نباشید خدا کن بازریسی برای اورگانهای دولتی بیشتر بشد که ۷۰درصد پرسنل دولتی جواب ارباب رجوح راخیلی خیلی بد میدن کسانی که هم رسمی هستند شماره تلفن داخل این اورگانهای دولتی نصب کنید که جلوی چشم مردم باشد تشکر