سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور، برای ۵ استان هشدار نارنجی صادر کرد.

وزش باد شدید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خبر داد.

بنابر این هشدار، امروز (سه‌شنبه) شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب گیلان و شمال اردبیل و فردا (چهارشنبه) گیلان، شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات مازندران درگیر مخاطره جوی خواهند بود. 

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت دیدن سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب دیدن محصولات کشاورزی پپیش‌بینی شده است.

این سازمان موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی

کد خبر 784476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha