سرهنگ محسن بهرستی در گفتوگو با ایرنا عنوان کرد: این میزان نقش آفرینی کامیونها در حالی است که کل کامیونهایی که در کشور وجود دارد، معادل 11درصد کل خودروهای موجود است.
وی افزود: براساس آمارهای راهنمایی و رانندگی در 11ماه سال 87، معادل 5/51درصد عوامل شکلگیری حوادث رانندگی مربوط به سواری و وانت، 44درصد کامیونها و بقیه موتورسیکلتها بوده است.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشت: برخی خودروهای ساخت داخل مانند وانت نیسان و کامیون با مارک بنز نسبت به تعدادشان سهم بیشتری در تصادفات دارند.
بهرستی اظهار کرد: در جادههای استانهای تهران، اصفهان، خراسانرضوی، فارس، گیلان و کرمان نیز میزان تصادفات بیشتری نسبت به سایر جادههای کشور رخ میدهد.
وی با بیان اینکه 19 درصد کل حوادث ترافیکی کشور در جادههای استان تهران رخ میدهد، ابراز داشت: در محورهای ارتباطی آزادشهر- آق قلا در استان گلستان، قم - تهران و قم - کاشان نیز تصادفات جادهای قابل توجهی رخ میدهد.
بهرستی ادامه داد: بیشترین حوادث رانندگی نیز در محورهای ارتباطی اصفهان - شیراز، جیرفت - کرمان، جیرفت -رودان، اصفهان - تهران مسیر سلفچگان و شاهرود - سبزوار روی میدهد.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: با استناد بر آمارهای به دست آمده، 5/12درصد تصادفات در بین ساعتهای 10 تا 12:30 دقیقه هر روز اتفاق میافتد.
وی درباره علت تصادفات جادهای کشور نیز گفت: 26 درصد علت تصادفات جادههای کشور بیتوجهی به جلو، 5/21 درصد انحراف به چپ، 20 درصد تخطی از سرعت مجاز و 13 درصد عدمرعایت حق تقدم است.