حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد در شرایط فعلی که فدراسیون نتوانسته بازی دوستانه مناسبی برای تیم ملی فراهم کند همین ۲ بازی مقابل بلغارستان و آنگولا مثال کاچی به از هیچی است.

حمید درخشان

درخشان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی برای انجام ۲ بازی دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا و اینکه خیلی از کارشناسان به کیفیت فنی این دو مسابقه انتقاد کرده‌اند، اظهار داشت: یک مثال قدیمی هست که می‌گوید کاچی به از هیچی. همین ۲ بازی دوستانه با بلغارستان و آنگولا هم نباشد، خیلی بد می‌شود. حداقل در این ۲ بازی کادرفنی و بازیکنان نسبت از هم شناخت پیدا می‌کنند. بلغارستان تیم اروپایی است و بد نیست. برای ما ملاک ارزیابی از ما به جا می گذارند. اما آنگولا که اصلا محلی از اعراب ندارد.

وی افزود: برگزاری این ۲ بازی بهتر از این است که هیچ بازی انجام نشود. می شود در این دو بازی تیم ملی را محک زد. اگر هم محک نزدیم، حداقل سیستمی که می‌خواهیم با آن بازی کنیم، روی این تیم‌ها اجرا می‌کنیم. سیستمی که در آینده می‌خواهیم با آن مقابل حریفان اصلی خود بازی کنیم.‌

این کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تیم ملی نیاز به بازی های قوی‌تری دارد، تاکید کرد: مطمئنا نیاز است فدراسیون تلاش بیشتری کند تا حداقل ۲-۳ بازی قوی برای تیم ملی فراهم کند تا عیار این تیم را بسنجیم. حتما نیاز است فدراسیون تلاش بیشتری برای فراهم کردن حداقل ۲ بازی با تیم‌های گردن کلفت  داشته باشد زیرا برای تیم ملی بسیار حائز اهمیت است.

درخشان اضافه کرد: اشکال این است که فرصت زیادی هم نداریم تا برای تیم ملی بازی دوستانه خوب فراهم کنیم. هرچند اگر فرصت هم داشتیم، به راحتی فرصت سوزی می کردیم. در حالی که باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که تیم ملی قوی داشته باشیم.

او درباره حضور هومن افاضلی و خداداد عزیزی به عنوان مشاوران امیرقلعه نویی در تیم ملی عنوان کرد: در هر صورت هر کسی که بتواند به تیم ملی کمک کند و  قلعه نویی هم احساس کند می‌تواند کمک کند خوب است. چرا بد باشد؟

درخشان در خصوص اینکه گفته می شود سردار آزمون بندی در قراردادش با رم اضافه کرده که در جام ملت‌ها تیم ملی را همراهی نخواهد کرد اظهار داشت: به نظرم این قانون فیفا است که اگر بازی‌های ملی در فیفادی نباشد، باشگاه‌ها این اختیار دارند که نگذارند بازیکن به اردوی تیم ملی بیاید. شاید در خصوص سردار هم باشگاه رم فشار آورده که نه در این بازی دوستانه و نه در جام ملت‌ها کنار تیم ملی نباشد.

او در پایان با اشاره به اینکه طارمی با رد پیشنهاد میلان در پورتو ماند گفت: به نظر من خوب شد در پورتو ماند. اگر به میلان می رفت، هوای جدید با بازیکنان جدید بود. شاید موفقیت‌های پورتو در آنجا برایش تکرار نمی‌شد. حالا سال بعد بازیکن آزاد است و می تواند راحت به هرتیمی که دوست دارد برود. دیر هم نمی شود چراکه فاصله فقط یک فصل فوتبالی است. حتی ممکن است با قراردادمالی خوب به یکی از تیم های عربستانی برود.

کد خبر 785770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha