مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمایش سیستم‌های نرم افزاری بر روی تعدادی از تاکسی‌ها به منظور کنترل هوشمند تاکسی‌های پایتخت آغاز شد.

به گزارش سما، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به نصب سیستم‌های راهیاب الکترونیکی (RFID) در 120 دستگاه تاکسی راه‌آهن و مسیریاب جغرافیایی (GPS) در 30 دستگاه تاکسی گردشی، برای کنترل هوشمند تاکسی‌های پایتخت به صورت آزمایشی  گفت: سامانه‌های نرم افزاری بخشی از ابزارهای کنترل ناوگان تاکسیرانی به شمار می‌آیند که به کارگیری آن‌ها برای نظارت بر تاکسی‌ها به طور جدی در دستورکار این سازمان قرار دارد.

حسین تیموری کرمانی افزود: 21 هزار دستگاه تاکسی گردشی تهران به تدریج ظرف 8 سال حذف شده و در قالب تاکسی‌های خطی و تلفنی در سه هزار و 500  ایستگاه که 500  ایستگاه آن جانمآیی شده، به کارگرفته خواهند شد.

وی با تاکید بر عدم استقبال مسافران از تاکسی متر، تصریح کرد: شهروندی که در یک مسیر کرایه ثابتی را می‌پردازد، نمی‌پذیرد در روزی که ترافیک در همان مسیر سنگین‌تر است، بر اساس تاکسی متر کرایه بیشتری را بپردازد و همین موضوع به اختلاف رانندگان تاکسی و مسافران دامن می‌زند.

تیموری با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی در سازمان تاکسیرانی به منظور کاهش رفت و آمد شهروندان و رانندگان تاکسی به این سازمان، اضافه کرد: از ماه آینده انجام تمام کارهای مربوط به تاکسیرانی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر انجام خواهد شد.

وی از آغاز نصب برچسب‌های نرخ جدید کرایه در تاکسی ها خبر داد و یادآورشد: ظرف یک هفته برچسب‌های جدید تحویل تاکسی‌ها می‌شوند و به این منظور رانندگان تاکسی‌های خطی باید از سرپرستان خطوط و رانندگان تاکسی‌های گردشی نیز باید از سازمان تاکسیرانی برچسب‌های خود را تحویل بگیرند.

تیموری با بیان این 95 که هزار دستگاه تاکسی و مسافربر در تهران مشغول به کارند که نمی‌توان به تعداد تک تک آن‌ها بازرس به کار گرفت، خاطرنشان کرد: در سال 87 یک هزار و 230 مورد با رانندگان متخلف برخورد داشته‌ایم که در مقایسه با سال 82 این تعداد به هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پایان مضمون اکثر تماس‌های مردمی با این سازمان را اطلاع و اطمینان از نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها اعلام کرد و گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم هر گونه تخلف در ارائه خدمات ناوگان تاکسیرانی را از طریق شماره تلفن 1888 اطلاع دهند.

کد خبر 78630

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز