با وقوع حادثه ریزش و انفجار معدن ذغالسنگ طزره دامغان ، پای سه وزیر دولت سیزدهم به محل حادثه باز شد.

توضیحات وزیر کار درباره حادثه معدن طزره

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه، ۱۲ شهریورماه سال جاری، بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن شرکت ذغال‌سنگ  البرز شرقی در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند. بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.

پس از وقوع این حادثه برخی رسانه‌ها به مقایسه حضور مسوولان دولت گذشته و دولت فعلی در سرکشی به محل وقوع انفجار و فاجعه انسانی در معدن زغال سنگ یورت آزادشهر و معدن شرکت ذغال‌سنگ  البرز شرقی در طزره دامغان پرداختند و در تحلیلی غیرمستند مسوولان دولت فعلی را به بی‌تفاوتی نسبت به ماجرای اخیر متهم کردند. این در حالی است که در پی ریزش و انفجار معدن ذغالسنگ طزره دامغان، پای سه وزیر دولت سیزدهم به محل حادثه باز شد.

بازدید ۳  وزیر دولت سیزدهم از محل حادثه انفجار معدن طرزه

یکی از وزرا  سید صولت مرتضوی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که بامداد روز ۱۳ شهریور و به منظور بررسی ابعاد حادثه تلخ انفجار معدن ذغالسنگ البرز شرقی دامغان و همچنین همدردی با خانواده کارگران جانباخته در این حادثه وارد منطقه طزره شهرستان دامغان شد.

بازدید ۳  وزیر دولت سیزدهم از محل حادثه انفجار معدن طرزه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات فوری جهت جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در معدن طزره دامغان تأکید کرد و گفت: در این خصوص دستورات لازم صادر شده است.

همچنین عصر روز  ۱۳ شهریور نیز عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در رأس هیئتی وارد شهرستان دامغان شد و از محل حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان بازدید  کرد.

بازدید ۳  وزیر دولت سیزدهم از محل حادثه انفجار معدن طرزه

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره،  وارد منطقه طزره در شهرستان دامغان شد. 

سید محمدرضاهاشمی، استاندار سمنان نیز از دیگر مسوولانی بود که  در محل حادثه انفجار معدن حضور پیدا کرد.

براساس این گزارش، نهایتا  محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع این حادثه، دستور تعطیلی موقت این معدن را صادر کرد و گفت:  منع فعالیت این معدن نباید به معیشت و پرداخت دستمزد نیروهای شاغل در آن لطمه وارد کند و با سرعت و دقت ایمن سازی پیگیری و مدیران مربوطه دستمزد کارگران در آن ایام را پرداخت کنند.

کد خبر 786417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha