به مناسبت پنجاه ساله شدن شهرآورد تاریخی، باشگاه پرسپولیس با تصویر روزنامه‌های آن زمان و عکس‌های موجود از گلزنان آن مسابقه، یک طرح گرافیکی برای یادآوری این بازی منتشر کرده است.

پرسپولیس

دربی شش‌تایی‌های سال ۱۳۵۲، به یک نماد جدایی ناپذیر از هواداران پرسپولیس تبدیل شده و از نیم قرن پیش یک کری همیشگی در جامعه هواداری آغاز شد.

دیداری که با شش گل به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا سنگین‌ترین شکست تاریخ دربی‌های تهران تا امروز مربوط به همان بازی باشد.

حالا به مناسبت پنجاه ساله شدن این شهرآورد، باشگاه پرسپولیس با تصویر روزنامه‌های آن زمان و عکس‌های موجود از گلزنان آن مسابقه، یک طرح گرافیکی برای یادآوری این بازی منتشر کرده است.

پرسپولیس نوشت: ۵۰ سال پیش در چنین روزی، پرسپولیس با گل‌های حسین کلانی، ایرج سلیمانی (۲ گل) و همایون بهزادی (۳ گل)، استقلال را شش تایی کرد.

عکس | کری خوانی رسمی و تاریخی پرسپولیس برای استقلال

این در شرایطی است که دو باشگاه در 48 ساعت گذشته با انتشار بیانیه‌هایی شدیدالحن علیه یکدیگر موضع گرفته بودند که باعث ایجاد جنگی تمام عیار را در خارج از زمین شد. حال پرسپولیس با این طرح تنور کری‌خوانی را داغ‌تر کرد. شاید اگر به خاطر فیفادی مسابقات لیگ تعطیل نمی‌شد همین روزها باید یک نبرد تمام عیار را در زمین می‌دیدیم.

کد خبر 786684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    4 1
    جالبه یه تیم به مناسبت یه برد توی لیگ ایران جشن میگیره یه تیم هم قهرمانی در آسیا رو جشن میگیره ،این کجا و اون کجا ،البته سقف آرزوهای هرتیمی فرق میکنه
  • نعیم رحیمی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    3 1
    جعل کردن چن ساله کار لنگیای حکومتیه مثل ستاره اسنپی ولی ما از زبون پیشکسوتشونم داریم ۸تاخوردن
  • ناشناس IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 1
    ایتقدراین شش تایی روبزرگش نکنید وبراش بزرگداشت نگیرید توی مسابقات جهانی قهرمان شدید یا ستاره آسیایی گرفتید وفکرنکنم اهمیت این برد اینقدر زیادباشه درطول این سالها دربیهای استقلال وپرسپولیس بردهای استقلال فاصله خیلی زیادداشته قهرمانی جام حذفی بیشتربوده نایب قهرمانی آسیا استقلالبیشتربوده اونوقت اینقدر این شش تایی روبزرگ کردید این ازتواصع وتربیت استقلالیهاست که اینقدر به روی شما نمیارن وشماها این موصوع روبلدش کردید روسراستقلالیها