موج برگشت زوار از مرز مهران به شدت افزایش یافته به طوری که پایانه مهران در ایلام با کمبود اتوبوس برای انتقال زائران از این مرز مواجه شده است. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، امشب (جمعه) و به ویژه روز شنبه ۱۸ شهریور حدود ۳۵۰۰ اتوبوس در پایانه مهران نیاز است.

تردد زائران کربلا از مرز مهران

سیدزاهدین چمشه‌خاور در این رابطه به همشهری گفت:‌ «در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ دستگاه نیاز به اتوبوس داریم تا انتقال این عده زائران از مرز مهران به مقاصد دیگر صورت بگیرد. از صبح جمعه ۱۷ شهریور تا ساعت ۲ بعدازظهر نزدیک به ۱۵۰۰ اتوبوس مسافران را از مرز مهران خارج کرده و تا شامگاه نیز همین تعداد اتوبوس زائران را جابه جا خواهد کرد.» او ادامه داد: «مشکل ما برای روز شنبه است که درخواست ارائه کردیم و فراخوانی منتشر شد تا از هر استانی ۳۰ دستگاه اتوبوس(خارج از ناوگان عمومی استان‌ها) به مرز مهران اعزام شود. اگر این اتفاق بیفتد و اتوبوس‌ها با ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام ترکیب شود، امیدوار هستیم تا عصر شنبه مشکل کمبود اتوبوس رفع شود.» برای تسهیل در جابه جایی زوار از پایانه مهران، معاون اول رئیس‌جمهور شب گذشته با همه استانداران تماس گرفته و از آن‌ها خواسته همه استان‌ها به سرعت ۳۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از مرز مهران اعزام کنند.

کد خبر 786783
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • M e h d i IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    13 0
    الان با یه تلفن چهار هزار عدد اتوبوس میفرستم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 1
    غربی ها که میگفتند کسی به اربعین نرفته و تعداد محدودی با وام و پرداخت پول در مراسم اربعین شرکت کرده اند پس این همه موج بازگشت زائران از اربعین را چگونه توجیه میکنند؟؟/