به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «صمد سلیمانجاه» در مورد جزییات ثبت نام عمره مفرده گفت: دارندگان فیش عمره بانک ملی اگر به هر دلیلی در این مرحله نامنویسی نکنند باید فیش خود را در زمانی که اعلام میشود تبدیل به سند بانک ملت کنند و برای نوبت اعزام در انتظار قرعهکشی آینده قرار بگیرند.
وی یادآور شد: فقط افرادی که دارای فیش بانک ملی هستند در نوبت دوم به مکه معظمه و مدینه منوره اعزام میشوند.
وی درباره نحوه پذیرش و ثبتنام زائران گفت: ذخیره (رزرو) اولیه، در ابتدا متقاضی واجدالشرایط با مراجعه به یکی از کارگزارهای مجاز در سطح استان و با ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب و ذخیره (رزرو) در یکی از گروههای اعزامی اقدام و در انتها برگه انجام رزرو اولیه را حاوی مشخصات گروه پروازی مربوط به همراه نام و نشانی کارگزار عامل (مقصد) و کد پیگیری دریافت میکند.
وی اظهار داشت: با توجه با انجام رزرواسیون تحت وب و دسترسی کارگزاران جهت تکمیل ظرفیت گروههای پروازی مختلف، کارگزاران اکیداً از دریافت مدارک بدون ثبتنام در سامانه خودداری کنند و در صورت انجام این مسئله و تکمیل ظرفیت گروه، کارگزار خاطی در برابر متقاضیان معترض مسئول خواهد بود.
مدیر حج و زیارت استان تهران ادامه داد: مبلغ دریافتی از زائر جهت انجام رزرواسیون اولیه و صدور رسید و انجام آن به همراه کد پیگیری، بیست هزار ریال خواهد بود.
سلیمانجاه در خصوص ثبتنام قطعی گفت: بعد از انجام رزرواسیون اولیه لازم است هر یک از متقاضیان در مدت زمان تعیین شده (72 ساعت از تاریخ صدور برگه رزرواسیون اولیه) با ارائه اصل و رونوشت مدارک مورد نیاز و اشاره شده جهت انجام ثبتنام قطعی به کارگزار عامل (مقصد) اقدام کنند. در صورت عدم مراجعه متقاضی در مهلت مقرر، وی به صورت خودکار از سامانه ثبتنام حذف شده و جهت ثبتنام باید مراحل قبلی را مجددا طی کند.
مدیر حج و زیارت استان تهران درباره مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار مقدماتی (مبدا) جهت رزرواسیون، گفت: فیش (سند) معتبر ثبتنام عمره، اصل و تصویر قبض سپردهگذاری اولیه و کارت و یا شماره ملی و تصویر آن از مدارک مورد نیاز برای ثبتنام اولیه است.
سلیمانجاه در خصوص مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار عامل (مقصد) جهت ثبتنام قطعی، گفت: برگه رزرواسیون اولیه ممهور به مهر کارگزار مقدماتی، اصل و تصویر قبض سپردهگذاری اولیه، کارت یا شماره ملی، گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز، یک قطعه عکس 4×6 رنگی، زمینه روشن مطابق با عکس گذرنامه و 4 قطعه عکس 3×4 رنگی، زمینه روشن از مدارک مورد نیاز برای ثبتنام قطعی است.
وی گفت: متقاضیان قبل از واریز هزینه تشرف نسبت به درست بودن مشخصات خود در قبض واریز هزینه سفر توجه کنند و در صورت هرگونه مغایرت حتماً نسبت به اصلاح آن توسط کارگزار مقدماتی اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
سلیمانجاه ادامه داد: منظور از کارگزار مقدماتی، دفتر یا شرکت زیارتی است که عمل رزرو و ثبت اطلاعات اولیه متقاضی را انجام داده و کارگزار عامل هم دفتر یا شرکتی است که مسئولیت عملیات ثبتنام قطعی، آموزش زائر و اعزام را برعهده خواهد داشت