همشهری آنلاین: معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعریف راهکارهای 15گانه چالش‌های برنامه دانشگاه تمدن ساز خبر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر محمد باقر خرمشاد در هشتمین همایش مدیر مسئولان نشریات دانشجویی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله دانشگاه تمدن ساز، گفت: دانشجویان و کارشناسان چالش‌های10 گانه را در این برنامه مطرح کرده‌اند که برای آن راهکارهای 15 گانه تعریف شده است.

وی گفت: ‌نشریات دانشجویی باید با مساله‌یابی در دانشگاه و جامعه، راهکارهایی برای حل آنها ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مساله هویت از جمله چالش‌های10 گانه مطرح شده است، اظهار کرد: دنیای امروز مساله هویت را برای همگان به مسئله تبدیل کرده است چون نسل‌ها در حال تغییر است و ما باید بتوانیم نسل‌های سنتی را حفظ کنیم.

وی مسئله سنت و تجدد را از دیگر چالش‌های دانشگاه تمدن ساز عنوان کرد و افزود: نشریات دانشجویی باید کمک کنند تا از مسئله سنت فرار نکنیم و به آن بپردازیم.

دکتر خرمشاد با تاکید بر چالش اوقات فراغت در دانشگاه تمدن ساز، خاطر نشان کرد: اوقات فراغت مساله دنیای مدرن و به ویژه مساله ما در دانشگاه‌هاست و دغدغه معاونت فرهنگی این است که با برنامه ریزی‌هایی اوقات فراغت دانشجویان را پر کند چون فقدان این برنامه میزان افسردگی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به فرهنگ‌های قومی و زبانی به عنوان دیگر چالش مطرح شده، گفت: ایران با همه سابقه‌ای که دارد باید برای این موضوع راهکاری بیابد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله یابی یکی از نکات مهم در قلم زدن است، تصریح کرد: در هرجامعه وقتی کسی با دانشجویی روبرومی‌شود از او انتظار اصول اخلاقی، رعایت ارزشهای انسانی و رعایت ضوابط قانونی می‌رود.
 
وی خطاب به مدیر مسئولان نشریات دانشجویی، گفت: از شما انتظار می‌رود حرفه‌ای بنویسید و تلاشهای ما در سالهای گذشته این بود که کمک کنیم تا شما حرفه‌ای شوید.

معاون فرهنگی وزارت علوم در خاتمه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که ما باید در نوشتن اهتمام کنیم و به مسائل جامعه، جوانان و دانشجویان بپردازیم.

کد خبر 78736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز