همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من همیشه گفته‌ام که در پرسپولیس اولین بازی بعدی ما مهم‌ترین مسابقه ما خواهد بود

به گزارش ایسنا، ادواردو نلو وینگادا پس از تمرین عصر شنبه ( 22 فروردین) این تیم و در آستانه بازی فردا برابر پیکان اظهار کرد: این بازی برای ما اهمیت کمتری نسبت به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارد. من همیشه گفته‌ام که در پرسپولیس اولین بازی بعدی ما مهم‌ترین مسابقه ما خواهد بود که اکنون بازی با پیکان تمام تمرکز مرا گرفته و این مسابقه را مهمترین بازی می‌دانم که باید تمام تلاش‌مان را برای پیروزی در آن داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در بازی فردا مقابل پیکان به مانند لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند یا همچنان باید منتظر بازی این تیم در حد دیدار با صبا باشیم، گفت: بازی‌های ما در برابر تیم‌هایی چون الشارجه، الشباب و الغرافه نشان داد که پرسپولیس پتانسیل این نوع بازی کردن و موفق شدن را دارد. برای بازی فردا هم ما باید همچون گذشته روحیه جنگجویی بالایی داشته باشیم و هر بازیکنی که با پیراهن این تیم به میدان می‌رود باید در ذهنش فقط پیروزی پرسپولیس باشد. مطمئن باشید فردا تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا بهترین بازی‌مان حتی نسبت به بازی‌های گذشته را به نمایش بگذاریم و با انگیزه بالایی وارد این چالش شویم.

وی درباره شناختش از فوتبال ایران که انگار ظاهرا شناخت او از فوتبال آسیا بیشتر است، گفت: بعد از دو ماه نمی‌توانم درباره فوتبال ایران نظر دقیقی داشته باشم. من همه چیز را درباره فوتبال ایران در حال حاضر نمی‌دانم و اما بازی به بازی اطلاعاتم از آن بیشتر می‌شود. ایران فوتبال بزرگی دارد و من از حضور در آن راضی هستم.

وی درباره شناختش از تیم پیکان نیز گفت: اعضای کادر فنی ما تیم پیکان را به دقت آنالیز کرده و این تیم را به خوبی می‌شناسند. ما همه تلاشمان را کرده‌ایم تا بازیکنان با همان انگیزه‌ای که در لیگ قهرمانان ظاهر می‌شوند، در بازی فردا مقابل حریف بایستند.

وینگادا درباره تعویض‌هایش در تیم پرسپولیس که آیا ربطی به فشار تماشاچیان دارد، پاسخ داد: واقعا چنین نیست، برای مثال به میدان فرستادن بهادر عبدی در بازی با الغرافه و زمانی که هواداران این تیم محسن خلیلی را تشویق می‌کردند دلیل بر این بود که این بازیکن بهترین گزینه برای پرسپولیس در آن لحظه بود، همیشه هم چنین تفکری را پیش از تعویض‌هایم دارم، ممکن است از قبل تعویضی را در ذهن داشته باشم و به اتفاق تماشاچیان بازیکن مورد نظر من را تشویق کنند و او در همان لحظه وارد زمین شود که این به معنای تحت تاثیر قرار گرفتن من از تماشاچیان نیست.

وی درباره مشکل عقب کشیدن بازیکنان پرسپولیس در بازی‌هایی که آنها از حریف پیش هستند نیز گفت: تمرینات زیادی را برای حل این مشکل انجام داده‌ایم و گل خوردن در بازی با الغرافه البته دلیلی برای بروز این مشکل نبود چرا که ما پس از زدن سه گل به حریف چندین موقعیت گل زنی را از دست دادیم اما در بازی با الشارجه این مشکل وجود داشت البته باید در نظر بگیریم که تیم‌های حریف هم برای موفقیت تلاش می‌کنند و باید در نظر داشته باشیم که ممکن است در لحظاتی حریف بهتر از ما بازی کند.

وی درباره استراحت دادن به برخی بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های مختلف گفت: ما تا بازی با الشارجه در لیگ قهرمانان آسیا هر چهار روز یکبار بازی داریم که این باعث می‌شود بیشتر مراقب بازیکنان باشیم وسعی کنیم آنها پیش از همه مسابقات از آمادگی کامل برخوردار باشند. مطمئنا در تمامی این بازی‌ها بازیکنی را به میدان خواهم فرستاد که صد‌درصد آماده باشد و 70درصد آمادگی هم برای ما قابل قبول نیست. به طور مثال رحمان رضایی دچار مصدومیتی جزئی شد که ما باید حواسمان باشد و به او در بازی با پیکان استراحت دادم. هنوز درباره دیگر بازیکنان از جمله نیکبخت واحدی تصمیمی نگرفتم و خودشان هم اطلاعی از آن ندارند. در روز مسابقه تصمیمم را درباره دیگر بازیکنان خواهم گرفت.

تا سال 2010 با پرسپولیس قرارداد دارم

وی درباره حضورش در پرسپولیس در فصل آتی و مذاکره مسئولان این باشگاه با وی در این زمینه،  گفت: قرارداد من با پرسپولیس تا سال 2010 است اما اکنون به منظور ادامه یا احتمال قطع همکاری با پرسپولیس از سوی مسئولین این باشگاه تحت فشار نیستم. اکنون نیازی نیست به این مساله فکر کنم، ایران فوتبال بزرگی در آسیا دارد و اگر اکنون بگویم صد‌درصد از حضور در این فوتبال راضی هستم به معنای ارضا شدن است، من همیشه میل به پیشرفت دارم و می‌خواهم روز به روز بهتر از گذشته باشم.

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی گفت: مطمئنا مربیان تیم ملی بهترین شناخت را از این تیم دارند و مناسبترین راهکارها را برای آن اتخاذ می‌کنند. من به عنوان مربی‌ای که در فوتبال ایران کار می‌کنم تنها می‌توانم آرزوی موفقیت برای این تیم در راه صعود به جام جهانی داشته باشم. اما به لحاظ فنی هم می‌توانم بگویم با توجه به شرایط تیم ایران و رقبای این تیم ایران هنوز شانس خوبی برای صعود به جام جهانی دارد.

کد خبر 78739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز