رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد»، ایران را به تلاش برای ارسال موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد به روسیه متهم کرد و مدعی شد که این تلاش «خنثی» شده است.

دیوید بارنیا

به گزارش همشهری آنلاین، «دیوید بارنیا»، رئیس موساد، در لفاظی تازه‌اش علیه ایران، این کشور را به تلاش برای تأمین موشک‌های کوتاه و دوربرد روسیه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری معا، بارنیا در ادامه این ادعای تکراری، تأکید کرد که این تلاش ایران خنثی شده است.

رئیس موساد همچنین مدعی شد که سال گذشته، ۲۷ حمله برنامه‌ریزی‌شده ایران برای هدف قراردادن «یهودیان یا اسرائیلی‌ها در سراسر جهان» خنثی شد.

بارنیا در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش ادعا کرد که «ایران نه‌تنها تصمیم داشت به روسیه پهپاد بفروشد، بلکه فروش موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را نیز در نظر داشت؛ معامله‌ای که خنثی شد.»

بارنیا این ادعاها را روز یکشنبه در جریان شرکت در افتتاحیه کنفرانسی که توسط دانشگاه رایشمن در هرتزلیا برگزار شد، مطرح کرد.

این ادعاهای تکراری در حالی عنوان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بی‌طرفی فعالش را در جنگ اوکراین عنوان و حفظ کرده و هرگز سلاحی را به دو طرف این جنگ نداده است. غربی‌ها و صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ اوکراین، ایران را متهم به ارسال پهپادهایش به روسیه کرده‌اند اما تهران همواره این ادعاها را رد و به طور مداوم بر صلح و پایان فوری جنگ اوکراین تأکید کرده است.

کد خبر 787442
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 2
    حالا‌اگر‌سلاح‌هم‌بفروشه‌میخواهید‌چه‌غلطی‌بکنید،به‌مولا‌کارتان‌تمام‌است
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    5 4
    اونها براحتی میفهمند خواهشمندم سلاح نفرستید تا بیش از این تحریم نشویم تحریمها ما رو بیچاره کرده
  • سرباز وطنم جمهوری اسلامی ایران IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 3
    با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده کل قوا رهبر جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای فرمودند که جمهوری اسلامی ایران هرگز به هیچ کشوری حمله نظامی نخواهد کرد و به هیچ کشوری چشم داشتی نداشته اما در برابر تهدید و کوچکترین حرکتی با تمام وجود در نتفه خفه خواهد کرد و رژیم نامشرع اسراییل بداند در این مملکت شهروندان آن معتقدند ما مرگی داریم بذار آن در راه شهادت باشد و مقامات رژیم تل‌آویو بدانند دست از پا خطا کنند دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چنان آتشی و پاسخی به شما خواهند داد که نقطه ای در خاورمیانه بنام رژیم نامشرع اسراییل نخواهد بود ما شما را نابود خواهیم کرد و نماز شکرگذاری آن در مسجدالاقصی پشت سر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای اقامه خواهیم کرد انشاالله پرچم فلسطین قهرمان را در مسجدالاقصی به اهتزاز در خواهیم آورد و فلسطین قهرمان را به دامن گرم جهان اسلام بر میگردانیم این نصرت الهی است مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر نتانیاهو سایه امام خامنه ای عزیز فرمانده کل قوا مستدام باد انشاالله الله اکبر جانم فدایت
  • ناشناس IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    6 4
    ما به هر کشوری دلمون بخاد سلاح میفروشیم رئیس جمهور امریکا که با آلبومی از سلاح میره کشورها عربی و... این غلطا ها هم به شما نیومده
  • لبیک IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    ایران اسلامی این قدرت را دارد که به هر کشوری بخواهد سلاح بفروشد مگه شما اسرائیلی ها می خواهید چه غلطی بکنید کاری نکنید که با چند موشک اسرائیل را با خاک یکسان کنیم بنابراین سرجاتون بنشینید غلط اضافی نکتید