سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۳ استان همراه با احتمال سیل و گرد و خاک و نیز وقوع طوفان در سواحل شمال و جنوب کشور خبر داد.

وزش باد شدید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران، رعد و برق و نیز وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار، فردا (سه‌شنبه) شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و چهارشنبه نیمه شمالی این استان‌ها دچار مخاطره جوی خواهند شد. 

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت دیدن سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب دیدن محصولات کشاورزی پیش‌بینی‌ شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

طوفان در دریا ؛ از شمال تا جنوب

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زرد و اعلام افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر، از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی و شناورهای مسافربری و احتمال اختلال در فعالیت‌های فراساحل، تردد کشتی‌ها و فعالیت‌های سکوهای نفتی خبر داد.

امروز (سه‌شنبه) مناطق ساحلی استان‌های خوزستان و بوشهر، چهارشنبه و پنج‌شنبه مناطق ساحلی استان بوشهر، جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، شنبه هفته آینده مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس درگیر مخاطره جوی خواهند بود.

چهارشنبه و پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان و جمعه تا دوشنبه هفته آینده نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران در دریای خزر درگیر مخاطره جوی مشابهی خواهند بود. 

این سازمان ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و کشتی‌های مسافربری و تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی را در مناطق و استان‌های یادشده توصیه کرد.

کد خبر 787595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha