یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مشاوران ارشد گوردون براون به دلیل ارسال نامه‌های الکترونیکی که در آن‌ها از سران حزب محافظه کار بریتانیا به بدنامی یاد شده بود از مقام خود استعفا داد.

به گزارش بی بی سی، دامیان مک براید رئیس سابق دفتر مطبوعاتی گوردون براون نخست وزیر انگلیس نسبت به ارسال  این نامه‌های الکترونیک به یک بلاگر در وستمینیستر عذر خواهی کرد.

در این نامه‌ها مک براید از اعضای ارشد حزب کارگر بریتانیا ادعاهای زننده و غیر قابل اثباتی را درباره زندگی خصوصی دیوید کامرون رئیس حزب محافظه کار و جرج اسبورن مطرح کرده بود. حزب محافظه کار بریتانیا اصلی ترین حزب مخالف دولت محسوب می‌شود.

مک براید مسائل مطرح شده در این نامه‌ها را تعدادی ایده توصیف کرد و گفت که این نامه‌های الکترونیک را برای رد راگ(RED RAG) یکی از سایت‌های اینترنتی حزب کارگر می‌نوشته است.

مک براید مشاور ارشد براون پس از برملا شدن این پیام های الکترونیکی بر ضد سیاستمداران حزب محافظه کار در یک پایگاه اینترنتی چپگرایان ، عذرخواهی کرد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به انتشار نامه‌های الکترونیکی مک براید در یکی از وب سایت‌ها گفت: در سیاست هیچ جایی برای انتشار چنین مطالبی بر ضد مخالفان وجود ندارد.

اعضای ارشد حزب محافظه کار خواستار توضیحات بیشتر از حزب کارگر درباره رفتار مشاورارشد نخست وزیر بریتانیا شده‌اند.

کد خبر 78771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز