اولین بازی آسیایی مورایس با تیم فوتبال سپاهان در عراق رقم خواهد خورد و طلایی‌پوشان از شانس زیادی برای صعود از گروه خود در این رقابت‌ها برخوردارند.

مورایس

به گزارش همشهری‌آنلاین، سپاهان در فصل گذشته، جامی به‌دست نیاورد اما ایستادن روی سکوی دوم لیگ برتر، آنها را به لیگ قهرمانان آسیا برگرداند. تیمی که با یک مربی خارجی سابقه نایب‌قهرمانی آسیا را دارد، حالا با یک مربی خارجی دیگر و انبوهی از ستاره‌ها، برای دیدار با نیروی هوایی عراق آماده شده است. این مسابقه در شهر اربیل برگزار خواهد شد. پیش از دیدار نفسگیر با الاتحاد در اصفهان، بردن این بازی برای سپاهانی‌ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

ستاره‌ها به‌خط می‌شوند

سپاهان پس از ۴‌پیروزی متوالی در لیگ برتر و زدن ۹‌گل در این ۴‌بازی، فرم بسیار خوبی برای روبه‌روشدن با حریف عراقی دارد. شاید تنها نگرانی مورایس تعطیلات فیفا و دوری چند بازیکن از این تیم در روزهای گذشته باشد. نفراتی مثل نیازمند، دانشگر، رامین رضاییان و شهریار مغانلو در اردوی تیم ملی حضور داشتند و ستاره‌های جوانی مثل آریا یوسفی و حسین‌نژاد نیز همراه تیم ملی امید بودند. همه این نفرات اما دوباره برگشته‌اند تا برای تیم اصفهانی به میدان بروند. مورایس ترکیب بسیار کاملی را برای این نبرد در اختیار خواهد داشت. شاید تنها نگرانی آنها، غیبت ادامه‌دار نورافکن و محمد کریمی باشد اما به جای این نفرات، هافبک‌های جوان بسیار خوبی در سپاهان دیده می‌شوند. به لحاظ ابزار، تیم مورایس شرایط به‌مراتب بهتری از حریف دارد و به همین‌خاطر از شانس خوبی برای بردن این بازی برخوردار خواهد بود.

مصمم‌تر از همیشه

سپاهان لیگ قهرمانان را در شرایط خاصی شروع خواهد کرد. ماجرای کسر ۴‌ امتیاز از این تیم در لیگ برتر و البته جریمه سنگین ۴۰‌میلیاردی، برای این باشگاه نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. با این حال، آنها به لحاظ فنی در وضعیت خوبی هستند و به‌نظر می‌رسد ماجراهای اخیر نیز این تیم را برای موفقیت مصمم‌تر کرده است. سپاهان در شروع این فصل لیگ، بسیار آماده ظاهر شده و حالا با استفاده از خریدهای جدید و مهره‌های فصل گذشته، به‌دنبال رقم‌زدن یک شروع بسیار ایده‌آل در آسیا خواهد بود. آنها شانس خوبی برای صعود از این گروه دارند و نباید هیچ فرصتی را به‌سادگی از دست بدهند.

تفاضلی که مهم است

سپاهان در این گروه برای اول‌شدن با الاتحاد مبارزه می‌کند اما درصورت دوم‌شدن نیز، این تیم شانس خوبی برای قرارگرفتن بین تیم‌های دوم خواهد داشت؛ چراکه ۲رقیب دیگر ‌در این گروه، تیم‌های چندان مطرحی نیستند. بردن این بازی‌ها برای سپاهان، یک اتفاق ضروری در مسیر صعود خواهد بود. آنها باید تفاضل گل خوبی را نیز برای خودشان رقم بزنند تا در نهایت به مرحله بعدی برسند. در مجموع بین ۳‌نماینده ایران، سپاهان از شانس بیشتری برای رفتن به مرحله بعدی برخوردار است و پسران مورایس، به هیچ قیمتی نمی‌خواهند این شانس را از دست بدهند.

صبر ایوب!

شاگردان ایوب اودیشو از اواخر تیرماه دیگر در هیچ نبردی به میدان نرفته‌اند و این مسئله کارشان را برای دیدار با سپاهان کمی سخت خواهد کرد. این مربی عراقی در باشگاه‌های این کشور سابقه زیادی دارد و در چند مقطع نیز سرمربی نیروی هوایی عراق بوده است. این تیم برای ایستادن مقابل حریف سرسخت ایرانی، روی نفراتی مثل ویلسون آکاکپو، آفیریه آکواس، فرانکو آتچو و کریستوفر موکلو حساب باز می‌کند. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد که آنها در بازی امروز شانس زیادی مقابل سپاهان داشته باشند.

کد خبر 789101
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    درسته ولی سپاهان واقعاأ روحیه نداشته و این بلا را فدراسیون بد موقع سرش آورد
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    آرزوی پیروزی وسربلندی وموفقیت در آسیا به گوری چشم حسودان ودشمنان سپاهان و سپاهانی