سامانه کیف پول الکترونیک شهروندی با امکانات مختلف رونمایی شد؛ این کیف قابلیت های مختلفی دارد.

اینترنت موبایل

به گزارش خبرنگار همشهری؛ سعید جهانی، مدیرعامل سازمان فاوا در آیین رونمایی از در حاشیه رونمایی از سامانه کیف پول الکترونیک گفت: ایجاد این کیف پول جزو برنامه های اصلی شهردار تهران است با همین تعریف می توان اذعان کرد که بهره مندی از کیف پول الکترونیک جزو اصلی ترین برنامه‌های هوشمندسازی تهران است. 

وی با بیان اینکه شاید این خرده به ما گرفته بشود که این طرح  قبلا هم وجود داشته اما استفاده ای که از آن می شد محدود بود؛ افزود: مسیر ما این است که استفاده از کیف پول را در مسیر زندگی شهروندان ایجاد کنیم. استفاده از کیف پول الکترونیک در زمینه مترو پیش از این به روش های کاغذی یا تک سفره و کارت بلیت بود. استفاده از کیف پول عنصر سومی است که کار کردن را در فرایند شارژ تسهیل می کند. 

جهانی ادامه داد: مسیر این کار بسیار راحت است و بعد از نصب سوپر اپلیکیشن شهرزاد می توانید کارت خود را شارژ کنید. حتی این امکان بدون شارژ و با استفاده از QR کد فراهم ‌شده است. در گذشته شما مجبور به شارژ کارت خود بودید اما الان کیف پول خود را شارژ می کنید و در آینده امکان استفاده از آن در اماکن مختلف از جمله شهروند و میدان تره بار را دارید. 

مدیرعامل سازمان فاوا با بیان اینکه در گذشته کارت که گم می‌شد موجودی آن نیز از بین می رفت اما با راه اندازه اکانت اپلیکیشن اعتبار با گم شدن کارت در حساب شما باقی می ماند؛ افزود: موضوع سوم تاب آوری بالای سیستم است. در نهایت استفاده از کیف پول شهروندی فرایند تسهیل شده ای است که در گام اول مترو و بی ار تی و سپس در ورزشگاه های شهرداری، سینما و فرهنگسراها قابل استفاده است. 

محسن هرمزی نیز درباره آیین رونمایی از کارت بلیت الکترونیک گفت: یکی از تکالیف ما جبران حوزه حمل و نقل عمومی است. ما در حوزه مترو اتوبوس و تاکسی دچار فرسودگی مفرط شده بودیم و در حوزه جبران نقایص ترافیکی تهران شرایط بدی داشتیم؛ بنابراین شهرداری تهران تکلیفی روی موضوع جبران عقب ماندگی ها در حوزه مترو جبران اورهال و قراردادهای جدید، بهسازی و نوسازی اتوبوس‌ها داشت. همچنین نقص دیگر جبران عقب ماندگی در حوزه آی تی و خدمات نوین هوشمند بود که امروز قدمات آن در فاوا رقم خورد. 

وی افزود: با بهره برداری از این سامانه خدمت آسان را به مردم خواهیم داشت که قدم اول ما در کیف پول در مترو و اتوبوس است و تا ‌پایان سال تاکسی و اتوبوس های خصوصی را به این طرح اضافه خواهیم کرد. در دو سال پیش رو چه در بستر هوشمند سازی شهر تهران چه در حوزه بهسازی و نوسازی مترو و اتوبوس و رفع نواقص ترافیکی تهران گام محکمی را برمی داریم.

کد خبر 790362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    متاسفانه کارت هوشمند ملی که بسیار مدرن و عادلانه بوده و حدود 200 کار انجام می دهد در ایران غیر فعال و بلااستفاده مانده است و کارت خوان های ان هنوز وارد نشده اند.