چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهره دو تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تیم فوتبال بایرن مونیخ از راهیابی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

 بایرن مونیخ که در دیدار رفت مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ این شهر تن به شکست داده بود، در دیدار برگشت در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای مونیخ میزبان این تیم پرآوازه بود و گرچه توانست شکست سنگین 0 بر 4 را با یک تساوی جبران کند، اما این نتیجه برای صعود به مرحله بعدی کفایت نکرد.

 کاتالان‌ها اما، به لطف پیروزی پرگل در بارسلونا، در بازی سه‌شنبه شب (25 فروردین) در مونیخ، بدون زحمت به نیمه نهایی رسیدند. در این بازی فرانک ریبه‌ری در دقیقه 47 برای بایرن، و کیتا در دقیقه 73 برای بارسا گلزنی کردند.

فرانک ریبه‌ری، زننده گل بایرن مونیخ به بارسلونا

 پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان سال 2001، این چهارمین بار است که بایرن مونیخ، رکورددار قهرمانی بوندسلیگا، ‌در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها خارج می‌شود. این تیم دوبار نیز در مرحله یک هشتم نهایی، ‌و یک بارهم در دور مقدماتی حذف شده است. بایرن سال گذشته نیز در مونیخ تحت رهبری اوتمار هیتزفلد در جام یوفا با چهار گل مغلوب زنیت سن پترزبورگ روسیه شده و در نیمه نهایی این جام حذف شد. بارسلونا هم که پس از سال‌های 1992 و 2006 در راه قهرمانی لالیگا قرار دارد،‌ پیش از آن باید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی انگلیس برود.

چلسی، حریف بعدی بارسلونا

اما چلسی که در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، با برتری کامل با نتیجه 3 بر 1 در ورزشگاه آنفیلد،‌ لیورپول را شکست داده بود،‌ در ورزشگاه خانگی خود و با حمایت هوادارانش کار سخت‌تری پیش رو داشت. در این دیدار کاملا انگلیسی،‌ تماشاگران شبی فراموش‌نشدنی را تجربه کردند. نیمه اول این بازی با گل‌های دقیقه 19 فابیو آره‌لیو و دقیقه 28 ژابی آلونسو (پنالتی) به سود لیورپول خاتمه یافت،‌ اما نیمه دوم ورق برگشت و تیم لندنی موفق شد با سه گل دروگبا (51) و الکس (57) و لمپارد (76)، بلیت مرحله بعد را به دست بگیرد. البته شاگردان رافائل بنیتس هم ناامید نشده و دردقایق 81 و 82 توسط لوکاس و کوئیت دوباره لرزه بر اندام شاگردان گاس هیدینگ انداختند. اما بازهم آبی‌های لندن با گل دقیقه 89 لمپارد تمام رویاهای لیورپول را نقش بر آب کرده و صعود خود را حتمی کردند.

بدین ترتیب روز سه‌شنبه (8 اردیبهشت) چلسی برای انجام دیدار رفت مرحله نیمه نهایی راهی شهر بارسلونا خواهد شد.

در همین چارچوب، چهارشنبه شب (26 فروردین) تیم‌ آرسنال با ویارئال،‌ و پورتو با منچستر یونایتد روبه‌رو می‌شوند تا چهره دو تیم دیگر صعود‌کننده به مرحله بعد را مشخص کنند.

کد خبر 79069

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز