نخست‌وزیر ارمنستان با مهدی سبحانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در این کشور، دیدار کرد.

مهدی سبحانی-پاشينيان

به گزارش همشهری آنلاین، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب سفیر در سمت جدید، ابراز امیدواری کرد که در دوران مسئولیت وی، روابط ایران و ارمنستان به توسعه و تحکیم ادامه یابد.
نیکول پاشینیان تاکید کرد که دو کشور باید ارتباطات فعال خود را در دوران سخت منطقه حفظ کنند.

همچنین نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد که گفت‌وگوی قابل اعتمادی با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که به تعمیق مستمر مشارکت ارمنستان و ایران کمک می‌کند.

مهدی سبحانی سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از استقبال گرم، بر علاقه‌ی دولت ایران برای توسعه روابط با ارمنستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

سفیر کشورمان بار دیگر بر موضع صریح طرف ایرانی در قبال حفاظت از تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کرد.

سبحانی نسبت به وضعیت انسانی ایجادشده در قره‌باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت حفاظت از امنیت و حقوق ارامنه قره‌باغ تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره موضوعاتی که در دستور کار روابط ارمنستان و ایران قرار دارد، گفت‌وگو کردند. به‌ویژه موضوعات مربوط به اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، توسعه زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، آموزش، علمی، فرهنگی و سایر جهات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 791012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 26
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    15 5
    عجب
  • حجت خدا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    17 18
    در این دیدار جناب سفیر حامل پیام های مهم تری بوده که ان شاءالله باعث دلگرمی دولت وملت ارمنستان خواهد شد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    24 24
    ... شما باید تاحالا نگران یک میلیون انسان مسلمانی می بودین که از سرزمینهای اشغالی آذربایجان توسط اشغالگران ارمنی آواره شده بودند و هستند
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    24 9
    الان دراین شرایط آقای رییسی بایدبرودارمنستان وحمایت بی چون وچراازارمنستان راسریعا اعلام کندتادیگران متوجه کامل بشوند
  • نیلسو IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 21
    آقایان عزیز قرباغ حق آذربایجانه‌ و ایران نباید طرف ارمنی رو بگیره و خودشو خراب کنه
  • جواد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 17
    خیلی تاسف‌بار است اینکه : با ارمنستان مسیحی با سابقۀ نسل کشی مسلمانان منطقه حدود صد سال پیش ، اینقدر صمیمی ! هستیم با آذربایجان مسلمان و شیعه مقابل هم .
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      6 0
      الان آذربایجان داره برای اسلام جنگ می‌کنه اگه می‌کنه بگو بخندیم
  • یه هم وطن IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    15 8
    این قرار داد ننگین قدیمی ترکمانچای تموم شده چرا به کشور اضافه نمیشن،حق قانونی ملت ایرانه که خاک از دست رفته بازپس گیری بشه حفاظت و حراست هم انجام میشه چرا بازپس گیری نمیشه و بقیه سر خاکی که حق ماست دارن جنگ میکنن؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 9
    شما حق آبه ایرانو نمی‌تونید بگیرید افغانی ها دارن ایرانو میگیرن نزدیک به ۹ میلیون افغانی تو ایران اومده.
    • Amir IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 1
      ببخشید به اشتباه مثبت دادم
  • ایثار IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 10
    ظلم آذربایجان و زور گویی به ارامنه باید محکوم گردد .
    • آگین US ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      3 2
      اون خرمایی که شما خورده اید هسته اش در جیب ماست، یک مثل بسیار ناب و زیبای لری می گوید:((تو و مو زایی پند و مو دایی)) یعنی شما زاده ما هستید اما میخواهید به خود ما پند بدهید، اگر نمی دانید بدانید که سرزمین باکو زاده ایران است و خاک الی الابد ایرانیان، شما به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان هستید تا بتوانید از آب گل آلود ماهی شیطانی صید کنید و خواب شوم و تعبیر ناشدنی خود را محقق کرده و نسبت به تصرف سبونیک اقدام کنید، قدرت ایران و ایرانی را همه عالم در هشت سال دفاع مقدس، در حفظ بشار اسد در مقابل کل دنیا، شکست داد داعش با همه پشتیبانانش در منطقه غرب آسیا، پیروز نبودن انصار الله یمن و قص علی هذا ، نابودی کل طالبان و اعوان و انصارش برای ایران دو ساعت هم زمان نمی برد، اما در شرایط فعلی تا آماده شدن یک سیستم جامع و کاملی برای جایگزینی طالبان، حفظ آنان برای امنیت مردم مظلوم افغانستان لازم است بنابراین دوراندیشی و تدابیر عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی توان حمل بر ناتوانی کرد، شما یقین بدانید چنانچه طالبان نتواند خود را با نظام اسلامی هماهنگ کند بزودی زود زوالشان را می‌بینید.
  • وحید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 15
    مهم اینه که آذربایجان وترکیه برادرند ایران درمیان ازارمنستان غاصب حمایت میکنه متاسفم که من یک ایرانی هستم
  • اهورا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 5
    واقعاخواب هستیدیاخودتان رابه خواب زده ایدالان نزدیک به ۹میلیون افغانی که اکثریت اینهابدون هیچ هویتی دارندتوایران ازجاسوسی بگیرتازورگیری وتجاوزانجام میدن مسئولین عین خیالشون نیس حالاچسبیدیدبه آذربایجان ارمنستان.....
    • رضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      5 1
      اذربایجان و ترکیه ب خاک ایران چشم دوختند میخوان مرز ایران و ارمنستانو قطع کنن واقعا برای خودت متاسف باش چون ایرانی نیستی
  • کریمی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 2
    یکی باید نوکرهای صهیونیستها الهام و اردوغان رو سر جاشون بنشونه. نمی دونم چرا از ریس جمهور ارمنستان هم خوشم نمیاد قیافش خیلی به وطن‌فروشها و بی عرضه ها می زنه
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 1
    به نظر من این یک تصمیم بسیارمهم و تاریخی برای آینده کشور ایران است و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران باید با اقتدار و قاطعیت با این مسئله برخورد کنه چرا که عقب نشینی از این موضوع تبعات منفی در آینده کشور ایران به همراه خواهد داشت ایران عزیز ما باید به جمهوری آذربایجان و هم پیمانانش نشان دهد که قدرت اول منطقه کیست و اجازه نمی‌دهد که کسی به منافعش در منطقه آسیب بزند ایران می‌تواند برای حفظ مسیر ترانزیتی زنگزور تا چند سال این منطقه را از کشور ارمنستان رهن و کرایه کند و نیروهای امنیتی خودمان را برای حفظ این منطقه در آنجا مستقرکند