مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت ضمن تشریح تعهدات خودروسازان به انجام گارانتی، از پیوستن همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی تا پایان ماه جاری خبر داد و تاکید کرد که بهانه‌های خودروسازان برای گارانتی، یک شوخی است.

گارانتی

به گزارش همشهری آنلاین، حمید محله‌ای شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه خودرو به این "سامانه ملی گارانتی" اضافه شده است، اظهار کرد: خودرو به این سامانه اضافه شده، اما هنوز خودرو سازان داخلی در این سامانه حضور ندارند؛ بر این اساس خودروسازان داخلی در فرآیند کار قرار گرفته و برای این منظرر بایستی شبکه خود را معرفی کنند؛ سپس شبکه آن‌ها ارزیابی و تایید می‌شود و در سامانه درج خواهد شد.

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت خاطرنشان کرد: البته باید گفت که عدم حضور فعلی این خودروسازان در این سامانه، به معنای نداشتن گارانتی خودرو نیست؛ خودروهای داخلی همگی تا ۶۰ هزار کارکرد و به مدت سه سال دارای گارانتی هستند (در این سه سال خدمات به صورت رایگان ارائه می شود و پس از آن، خدمات پس از فروش با اخذ مبالغ از مشتری صورت می‌گیرد). ضمن اینکه خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد خواهند شد.

وی افزود: فرآیند ورود خودروسازان به سامانه انجام شده و در حال اخذ اطلاعات آن‌ها هستیم. سامانه گارانتی مجموعه تعهداتی است که خودروساز به مردم ارائه می‌کند؛ البته  گارانتی‌ها دارای مغایرت‌هایی هم هستند که در حال بررسی برای رفع این مغایرت‌ها هستیم. ضمن اینکه ارتباط میان سامانه‌های شرکت‌ها با سامانه گارانتی نیز در حال ایجاد و فراهم شدن است.

این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: اینکه برخی خودروسازان، چنانچه شیشه خودرو دودی شده باشد یا کفی آن سه‌بعدی نصب شده باشد، از گارانتی سرباز می‌زنند و آن را قبول نمی‌کنند، به هیچ عنوان صحت ندارد و ممکن هست که شوخی باشد؛ اما اگر مشتریان گزارش و شکایتی در این زمینه داشته باشند، حتما مورد پیگیری و رسیدگی توسط دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت قرار خواهد گرفت.   

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت تاکید کرد: فرآیند نظارت بر گارانتی در کشور بایستی تقویت شود؛ افراد می‌توانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند و ظرف یک هفته نیز به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد. لازم است که دستگاه‌های نظارتی هم باید به وزارت صمت کمک کنند.

کد خبر 791081
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Golchin.m IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    کجایی استاد از سالهای قبل تر نمایندگی های مرکزی ایران خودرو اگر شیشه ماشین دودی باشه یا دزدگیر داشته باشی میگه مشمول گارانتی نمیشه . من سمند EF7 را بردم برای گارانتی دوره ای بهم گفتند چون شیشه دودی داری مشمول گارانتی نمیشه
  • عبدالخالق شفیعی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    با سلام اول شما لطفاً وضعیت سامانه ۱۲۴ خودتان را اصلاح فرمایید بعد به شکایات مردم اهمیت و تبلیغ به رسیدگی نمایید ، بنده امروز صبح با ۱۲۴ ساعت حدودا ۹ تماس گرفتم و پس از اینکه به واحد مربوطه وصل شدم چند دقیقه پشت خط بودم ولی نمایم را جواب ندادند ، جهت اطلاع هم عرض کنم که دایم پخش موسیقی و اعلام اینکه شما نوبت اول هستید خسته شدم ، یاد ضرب المثل گندیدن نمک افتادم و قطع کردم ، البته شکایت بنده در خصوص نان بود نه خودرو ، یا حق
  • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام.ماشینم گارانتی دارد ۲۰۰۰۰کار یک ماه توی نمایندگی سایپا خوابیده بود گفتن هزینه خواب پرداخت می‌کنند مدارک ارسال کردیم هیچ خبری نشد پیگیری کردیم مسئولی که پشت خط تلفن بود گفت یک ونیم سال میشه پول خواب ماشین پرداخت نمی‌کنیم ۵۰۰۰پرونده برای هزینه خواب خودرو داریم که پولی پرداخت نکرده‌ایم گفت دیگه بیخودی تماس نگیرید.